Studiu GfK despre rolul interentului în procesul de achiziţionare a unui produs

Scris de | 2 aprilie, 2012
Studiu GfK despre rolul interentului în procesul de achiziţionare a unui produs

Un studiu recent efectuat de către GfK a urmărit unde anume pe internet caută consumatorul informaţii despre produsele pe care le cumpără. Peste 60% dintre cei care s-au informat de pe internet înainte de a cumpăra produsul au apelat în principal la site-urile producătorilor.

Concluziile studiului arată că, pentru majoritatea categoriilor de produse analizate în studiu, cei care s-au informat de pe internet înainte de a cumpăra produsul au apelat în principal la site-urile producătorilor sau furnizorilor pentru categoriile financiar (63%), telecom şi servicii internet (51%), piese şi servicii auto (60%), produse „Do It Yourself” (60%). Site-urile web ale companiilor au reprezentat a doua sursă de informare pentru categorii precum electronice şi electrocasnice şi produse sau servicii turistice.

Prezenţa pe internet nu înseamna doar site-ul de companie. Există o multitudine de alte surse de informare care trebuie luate în considerare în mixul de comunicare online. Acestea sunt motoarele de căutare, site-urile de evaluare pentru produse, site-urile de promoţii, forumurile, bloggurile, reţelele sociale, site-urile de comparaţii de preţuri, listele de discuţii prin email etc., iar modul în care consumatorii se informează din aceste surse diferă semnificativ de la o categorie de produs la alta.

Traian Năstase, Online Project Manager GfK România, a declarat într-un comunicat de presă: “Diferenţierea de competiţie printr-o prezenţă activă pe canalele online pe care consumatorii caută informaţii despre segmentul lor de piaţă este esenţială pentru toţi jucătorii, prin oferirea de informaţii şi suport atât înainte cât şi după cumpărare, dar şi printr-un website optimizat care să faciliteze vizitatorului un acces facil la informaţie, o navigare uşoară şi intuitivă.”

Rolul internetului este foarte important nu doar înainte de a cumpăra un produs, ci şi în etapa de post-cumpărare. Cei care obişnuiesc să caute informaţii ca să-şi valideze decizia după ce au făcut o achiziţie apelează în mai mare măsură la internet decât cei care se informează înainte de cumpărare. Cei care s-au informat după cumpărarea produsului faţă de cei care au făcut-o înainte de achiziţie au utilizat cu cel puţin 15% mai mult internetul pentru produsele financiare, electronice şi electrocasnice, piese şi servicii auto, telecomunicaţii şi servicii internet.

Etichete: , , ,