LG Nexus 4 review: Android pur pe un dispozitiv performant

Scris de | 30 ianuarie, 2013

Cel mai tanar smartphone cu sistem de operare Android pur, realizat de Google in parteneriat cu LG, ofera performanta de top la un pret accesibil. Nexus 4 a trecut pragul redactiei connect, iar in urmatoarele randuri veti putea citi despre performantele obtinute, noile imbunatatiri aduse de cel mai recent sistem de operare, Android 4.2 Jelly Bean, dar si minusurile care pot umbri succesul terminalului.

lg-nexus-4

Dispozitivele cu numele Nexus poarta genele pure ale sistemului de operare Google. Dupa Google Nexus One, cu versiunea 2.1 a sistemului de operare Android, care in 2010 a fost construit de HTC, Nexus S si Galaxy Nexus de la Samsung (Android 2.3 si 4.0), este trimis pe piata un nou trio Nexus pe care ruleaza versiunea cea mai noua 4.2 “Jelly Bean” a sistemului de operare Android. Pe langa cele doua tablete, Nexus 7 (Asus) si Nexus 10 (Samsung), este lansat acum si smartphone-ul Nexus 4, pentru hardware-ul acestuia fiind responsabil producatorul LG.

Design atractiv, display HD bun

Vizual, Nexus 4 face o impresie buna inca de la prima vedere. Sticla Gorilla de pe partea frontala si cea din spate rezista la zgarieturi, iar suprafata soft-touch a ramei dispozitivului impreuna cu finisarea excelenta, ofera un sentiment de eleganta. Datorita design-ului colturos, Nexus 4 sta foarte bine in mana. Design-ul este asemanator lui Samsung Galaxy Nexus, dar acum nu mai are spatele curbat, ci vine cu partea din spate din sticla si se aseamana mai mult cu iPhone 4/4s la acest aspect.

lg-nexus-4-connect

Cea mai importanta modificare tehnica, care a intervenit odata cu schimbarea producatorului de la Samsung la LG priveste display-ul. Astfel, Nexus 4 detine acum un touchscreen IPS TFT in loc de un display OLED cu care erau dotate modelele predecesoare. Rezolutia este de 768 x 1280 pixeli si in combinatie cu o diagonala de 4.7 inchi ofera o densitate a pixelilor de 320 ppi. La capitolul luminozitate, display-ul nu se apropie de cea a modelulul Optimus 4x HD, dar si luminozitatea masurata de noi, de 427 cd/m2 este una buna, si chiar si in lumina directa a soarelui continutul de pe display ramane lizibil.

lg-nexus-4-back

Partea frontala a terminalului este destul de simplista, fara butoane capacitive. Regasim aici difuzorul incorporat in rama metalica din jurul telefonului, camera frontala si senzorul de proximitate. Atunci cand Nexus 4 este intors, se dezvaluie un design sclipitor, care in functie de lumina  si de pozitia in care este tinut, dezvaluie un model “de mozaic” – subtil, dar totodata placut. Tot pe partea din spate gasim si camera principala de 8 megapixeli, difuzorul secundar, logo-ul Nexus si logo-ul LG.

Butoanele clasice sunt pozitionate pe cele doua laterale ale telefonului, in partea din stanga avem butoanele de volum, iar in dreapta Power. In dreapta avem si slotul pentru microSIM, in timp ce in

Android 4.2 Jelly Bean

Screenshot_2013-01-23-14-31-03

Si interfata de utilizator a primului smartphone care ruleaza versiunea 4.2 a sistemului de operare Android profita de display-ul bun. Dupa cum suntem deja obisnuiti la modelele Nexus, versiunea pura a sistemului de operare Android arata mai degraba intunecata si conservativa. Scrisul si iconitele sunt excelent afisate pe ecran. Operarea se face intuitiv si fara probleme, la fel ca si la modelele cu versiunile anterioare ale sistemului de operare Android. In rest, Android 4.2 are cateva noutati de descoperit:

• Gruparea aplicatiilor pe primul ecran

Crearea unui nou folder pe  ecranul de pornire se realizeaza prin suprapunerea a doua aplicatii.

• Quick Settings

Noua scurtatura ofera acces direct si rapid la functii importante (luminozitate, retea, Bluetooth, mod avion etc). Simbolul pentru acesta este situat in bara de notificari, in dreapta.

Acum sistemul de operare ofera posibilitatea de introduce a textului prin gesturi, fiind suficienta mutarea degetului de la o litera la alta pentru a forma cuvanul dorit. Functia de recunoastere automata a textului se ocupa de restul – in cadrul testului nostru, scrierea s-a realizat fara probleme. Cititorii connect sunt familiarizati deja cu aceasta modalitate de introducere a textului de la alte smartphone-uri, cunoscuta sub denumirea Swype.

In plus, sistemul de operare Android 4.2 ofera un ecran de blocare ce se poate personaliza, un nou design al functiilor camerei si o modalitate practica si rapida de a accesa cele mai importante functii prin intermediul barei de notificari. Sistemul de operare pur Android demonstreaza inca o data o valoare in plus oferita fata de interfetele de utilizator specifice producatorilor – fie ca vorbim despre variante de la HTC, LG, Motorola, Samsung sau Sony.

Rapid si cu autonomie buna

Daca anumite dotari slabe reprezinta subiecte de critica, in ceea ce priveste performanta Nexus 4 exceleaza. Sub carcasa frumoasa nu se ascunde doar o memorie de lucru de 2 GB, ci si un procesor Snapdragon S4 al producatorului Qualcomm. Dotat cu patru nuclee la o frecventa de 1,5 GHz, unitatea centrala de prelucrare (CPU) asigura o viteza buna de lucru si in rutina zilnica, iar rezultatele sunt bune in testele de Benchmark.

In ceea ce priveste autonomia, Nexus 4 are o autonomie mixta de utilizare de 5.34 ore, 15 ore in convorbiri in reteaua pe frecventa 1800 MHz si sase ore in reteaua UMTS. O acustica curata vine in completarea performantei din laborator. In ciuda punctelor slabe, Nexus 4 este un telefon bun, cu un display excelenta si performanta de top.

Dezavantaje: camera si spatiul de stocare

Trebuie sa amintim cateva dezavantaje ale modelului Nexus 4: acumulatorul nu se poate schimba, fanta difuzorului pozitionata pe partea din spate, lipsa unui port pentru carduri, pretul mai ridicat din Romania.

Daca Nexus 4 este pozitionat pe masa sau pe o suprafata moale, tonul de apel este amortizat atat de tare incat utilizatorul va rata anumite apeluri. Alti producatori, ca de exemplu Samsung, rezolva aceasta problema cu o mica ridicatura pe partea din spate.

In ceea ce priveste dotarile, Nexus 4 sta bine, dar are parte si de minusuri. In afara tehnologiei LTE, Nexus 4 detine toate functiile relevante precum HSPA+, Bluetooth, NFC si Wi-Fi, dar camera a dovedit ca nu este cel mai mare avantaj.

Imaginile capturate cu camera de 8 megapixeli sunt de o calitate medie. Indiferent de conditiile de lumina, fotografiile capturate cu camera modelului Nexus au avut zgomot. Nici autofocusul nu a reusit intotdeauna focusarea subiectului. Probleme cu calitatea am intampinat si la inregistrarea clipurilor video, si asta in mod ciudat  pentru ca filmeaza la rezolutie Full HD.

Screenshot_2013-01-23-14-23-01

Iar in ceea ce priveste spatiul de stocare, din cei 8 GB ai modelului Nexus 4 testat, doar 5,4 GB erau disponibili. Smartphone-ul Google nu detine un slot pentru carduri microSD. La o oferta de peste 675.000 de aplicatii in Play Store si in era clipurilor video HD, memoria este mult prea mica. Cel putin pentru ascultarea clipurilor audio se folosesc tot mai des serviciile de streaming, dar in caz contrat memoria mica ar fi o problema si mai mare. Desigur, aspectul memoriei insuficiente se poate rezolva prin conectarea la un serviciu de stocare a datelor, care sa mute toate fisierele in momentul in care te conectezi la o retea Wi-Fi. Exemplu: Dropbox, Google Drive etc.

Modelul cu memorie de 8 GB costa numai 299 de dolari in tarile unde Google vinde direct, iar cei care investesc cu 50 de dolari mai mult pot achizitiona varianta cu memorie de 16 GB. Suntem de parere ca cei 50 de dolari sunt o investite foarte buna.

In magazinele online din Romania, preturile lui Nexus 4 sar de 500 de euro, in functie de model si magazinul de unde il achizitionati va trebui sa platiti intre 2250 si 2500 lei. Terminalul nu este inca disponibil momentan la niciun operator.

Concluzie

Utilizarea LG Nexus 4 si a sistemului de operare Android 4.2 in forma lui pura este una dintre cele mai bune combinatii existente pe piata. Smartphone-ul ofera performante fix pentru pretul de achizitie achizitionat. Suntem siguri ca daca smartphone-ul s-ar vinde si in Romania la pretul oficial cu care vinde Google, stocurile magazinelor din tara ar fi mai mult epuizate, fiind un best-buy veritabil.

Plusuri:

• Aspect atractiv
  • Materiale de calitate