Vânzările de smartphone-uri și telefoane mobile au atins nivelul de 128 milioane de euro în al doilea trimestru din 2014

⇣ Sari la articol

Potrivit GfK TEMAX România în trimestrul 2 din 2014, valoarea nesubvenționată estimată a telefoanelor smarthpones și feature phones a depășit cu 29% performanța din T2 2013, atingând nivelul de 128 de milioane de euro. Aceasta s-a datorat în principiu rezultatelor înregistrate de segmentul smartphone, cererea pentru telefoanele mobile clasice fiind din nou scăzută.

Sony Xperia T3

În cadrul categoriei de smartphone, s-a menținut tendința de creștere pentru ecrane cu dimensiuni de 4 sau 5 inchi. Cele cu dimensiuni foarte mari (5,6 – 7 inchi) au avut o cotă de piață scăzută și stabilă comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, produsele ce permit conexiuni 4G sau încorporează o cameră de 12 megapixeli sunt în creștere.

Trimestrul al doilea din 2014 s-a încheiat cu rezultate excelente și pentru piața bunurilor de folosință îndelungată, atingând valoarea de 420 de milioane de euro. Astfel, aceasta a crescut cu 17% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. Cu excepția segmentului Foto, toate categoriile au crescut în T2 2014. Totuși, ritmul de scădere al pieței Foto s-a micșorat, ajungând la puțin peste -18%. Electronicele au avut o perioadă remarcabilă, crescând cu aproape 27%, urmate de electrocasnice mari, electrocasnice mici, IT și imprimante, funcționale și consumabile. (pt. date suplimentare accesați: www.gfk.com/ro).

Tabel evoluție pe categorii de produse

Tabel sumar

 

Articole asemanatoare