Abonamentul TV: află ce drepturi ai ca și abonat

Companiile care oferă servicii TV trebuie să ofere mai multe informații consumatorilor.

Scris de | 30 iulie, 2015
Abonamentul TV: află ce drepturi ai ca și abonat

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a impus în sarcina furnizorilor noi obligații de informare a utilizatorilor cu privire la abonamentele la servicii de retransmisie a programelor TV. Aceștia au obligația de a comunica la punctele de lucru, înainte de semnarea contractului, numărul minim de canale incluse în abonamentul ales și lista completă a acestora, în format tipărit sau pe suport durabil, dar și obligația de a include separat în facturile detaliate informații despre tarifele percepute pentru închirierea ori furnizarea de echipamente, dacă este cazul. Aproape 7 milioane de gospodării din România au acces la servicii de retransmisie TV contra cost, potrivit celor mai recente date statistice publicate de ANCOM (Infografice aici).Infografic TV RomaniaAtunci când consultă ofertele de abonament la programe TV prezente pe paginile de internet ale furnizorilor (indiferent că e vorba de abonament prin cablu, DTH sau IPTV), utilizatorii trebuie să regăsească următoarele informații:

  • aria de acoperire a serviciilor;
  • lista programelor audiovizuale retransmise și incluse în fiecare plan tarifar, precum și, dacă este cazul, mențiunea că aceasta poate suferi modificări pe parcursul derulării contractului;
  • tariful de instalare a serviciului, dacă este cazul;
  • diferențele tarifare pentru fiecare variantă de perioadă minimă contractuală (1 an, 2 ani, perioadă promoțională), dacă este cazul;
  • detalii despre eventuale penalități percepute utilizatorului în cazul rezilierii contractului în cadrul perioadei minime contractuale;
  • eventuale restricții aplicabile în cazul echipamentelor incluse planul tarifar ofertat de furnizor;
  • perioada de valabilitate a fiecărui plan tarifar (data intrării în vigoare, respectiv până la care este disponibil pentru contractare), precum și perioada de valabilitate a discount-urilor sau promoțiilor oferite în cadrul planului tarifar respectiv în cazul în care astfel de promoții sau reduceri sunt oferite.

În cazul în care aceste informații nu se regăsesc pe paginile de internet ale furnizorilor, sau  utilizatorii nu primesc la cerere astfel de informații referitoare la ofertele pentru serviciile de televiziune, ei pot face o sesizare la ANCOM – mai multe detalii aici.penetrare TV RomaniaPotrivit noilor obligații impuse de ANCOM, furnizorii de servicii de retransmisie a programelor audiovizuale trebuie să elibereze, la cererea abonaților, facturi detaliate care să includă informații precum:

  • perioada de tarifare;
  • tariful lunar perceput pentru abonament;
  • tarifele percepute pentru conectare/instalare/reconectare/deconectare, dacă este cazul;
  • gratuitățile și reducerile tarifare de care abonatul a beneficiat și modul de aplicare a acestora, dacă este cazul;
  • un număr de telefon pe care utilizatorul îl poate apela pentru a solicita informații suplimentare cu privire la factura detaliată.

Decizia ANCOM nr. 158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali a intrat în vigoare la 27 iunie 2015 și stabilește categoriile de informații pe care furnizorii de comunicații electronice trebuie să le aducă la cunoștința utilizatorilor și extinde obligațiile de informare și la furnizorii de servicii de internet și retransmisie TV, pe lângă furnizorii de telefonie, care aveau asemenea obligații încă din anul 2009.

Mai multe informații privind abonamentele TV sunt disponibile pe pagina de internet a Autorității, aici

Etichete: ,