Lenovo își extinde operațiunile online. Interviu cu Aurel Nețin, General Manager Lenovo România

Scris de | 9 septembrie, 2015
Lenovo își extinde operațiunile online. Interviu cu Aurel Nețin, General Manager Lenovo România

Lenovo România țintește o cotă de piață de 10% pentru piața smartphone și intenționează să-și extindă în acest an operațiunile în mediul online. Ce alte planuri de viitor are compania, dar și care sunt produsele momentului semnate Lenovo, am aflat de la Aurel Nețin, General Manager Lenovo România.

connect: Ce venituri a realizat Lenovo România pe primul trimestru din acest an și care este cota de piață a companiei, pe categoriile de produse comercializate?

Aurel Nețin: Lenovo România este reprezentanță și, prin urmare, nu are activități comerciale. Lenovo a continuat în primul trimestru să-și păstreze poziția de lider în piața de PC-uri din România. În ceea ce privește echipamentele de tip mobile (tablete și smartphone-uri), în continuare consolidam set-up-ul pe care îl avem și câștigăm pas cu pas market share și clienți.

connect: Lenovo aniversează un deceniu de la achiziția diviziei PC a companiei IBM. Care sunt roadele acestei achiziții și cum vedeți evoluția segmentului de produse PC pe piața din România?

Aurel Nețin: Achiziţia diviziei de PC-uri de la IBM a transformat Lenovo într-o companie globală, schimbând nu doar compania ci şi industria. Mai mult de atât, această achiziţie a constituit fundaţia dezvoltării noastre către noi produse precum: smartphone-uri, tablete, servere. În ultimul deceniu, Lenovo a cunoscut o creştere extraordinară a business-ului, devenind numărul 1 mondial pe piața PC-urilor și numărul 3 mondial pe piața smartphone-urilor, tabletelor şi a serverelor x86.

connect: La nivel mondial, Lenovo ocupă poziția a treia pe piața producătorilor de smartphone-uri, după integrarea completă a companiei Motorola. Cum se prezintă Lenovo pe piața din România vizavi de numărul de smartphone-uri și tablete comercializate? Care este strategia companiei pe partea de device-uri Lenovo și Motorola pentru o mai bună poziționare pe piață, respectiv pentru a atrage utilizatorii?

Aurel Nețin: În România vorbim de smartphone-uri Lenovo doar de câteva luni, iar până în acest moment suntem în linie cu aşteptările, după ce anul trecut am reuşit să vindem peste 60.000 de unităţi. Vizăm pentru anul fiscal, care tocmai a început, pe piaţa din România o cotă de piaţă de 10%, în condiţiile în care estimăm o creştere a pieţei de două cifre, până la 3 milioane de unităţi pentru anul în curs. În ceea ce priveşte integrarea produselor Motorola în oferta noastră, deocamdată strategia nu este completă, însă probabil că va trebui să susţinem ambele branduri pe piaţa din România.

connect: Cele mai noi smartphone-uri semnate Lenovo au denumirile VIBE Shot și A7000. Care sunt punctele forte ale acestora și prin ce se deosebesc ele de concurență?

Aurel Nețin: Lenovo VIBE Shot este un camera-phone cu capabilităţi avansate, oferind pasionaţilor de fotografie tot ce este mai bun în ambele categorii. Telefonul are o cameră foto de 16 MP, stabilizator de imagine şi un bliţ cu infraroşu, astfel încât să ai fotografii clare chiar şi atunci când luminozitatea este redusă. În plus, telefonul oferă atât o suită de setări Smart, cât şi un sistem de setări Pro, iar cele două moduri pot fi selectate cu ușurință cu un singur click. Pentru convorbiri telefonice sau conectivitate, VIBE Shot dispune de un ecran generos Full HD de 5 inchi şi o serie de funcţii şi tehnologii performante. Are sistem de operare Android 5.0 Lollipop pe un procesor QualcommSnapdragon şi dispune de un spaţiu de stocare de 32 GB care poate fi extins cu ajutorul unui card de memorie până la 128 GB. Atât modulul LTE, cât şi cel Wi-Fi asigură un transfer rapid de date, iar telefonul poate gestiona simultan planul tarifar de date pe două SIM-uri diferite, datorită capabilităţilor Dual SIM.

Lenovo A7000 are un ecran generos de 5,5 inchi, cu rezoluţie HD şi cu unghiuri de vizionare foarte mari, având în premieră pentru un smartphone tehnologia audio Dolby Atmos care redă frecvenţele joase şi înalte, în timp ce volumul de redare este mai consistent pentru orice tip de conţinut. Smartphone-ul Lenovo A7000 dispune de sistemul de operare Android 5.0, procesor MediaTek True8Core, are modul 4G LTE şi poate gestiona în acelaşi timp două SIM-uri, inclusiv planul tarifar pentru traficul de date.

connect: În cadrul evenimentului WinHEC din China, a fost anunțat faptul că Lenovo urmează să introducă smartphone-uri ce să ruleze Windows Phone 10, după ce această platformă va fi disponibilă. Cum comentați?

Aurel Nețin: Astfel de informații, de multe ori ajung în piață, înainte de a ajunge la noi. Desigur că Lenovo, care are un parteneriat strategic cu Microsoft, va lansa și astfel de produse astfel încât să ofere o gamă largă de produse în acord cu așteptările clienților. connect: Care sunt cele mai recente modele laptop-uri și ultrabook-uri introduse pe piață? Aurel Nețin: Piaţa de computere din România este formată în proporţie de 20% din desktopuri, în vreme ce 80% sunt laptop-uri. 10% din piaţă este formată din produse care se adresează segmentului enterprise, 30% sunt produse pentru companiile mici şi medii, iar 60% sunt produse din zona de consumer.

În acest context, Lenovo a dezvoltat un portofoliu complet de produse, care să răspundă nevoilor oricărui tip de utilizator. Thinkpad-urile sunt dispozitive fiabile şi robuste, într-o carcasă uşoară şi rezistentă, laptop-urile din seria Flex se adaptează la orice situaţie de utilizare, de la aplicaţii tactile, la utilizarea pentru activităţile zilei. Ultrabookul Lenovo Yoga 3 Pro vine cu articulaţia inovatoare sub forma curelei de ceas, care maximizează stabilitatea produsului, în oricare dintre cele patru moduri de utilizare: laptop, tabletă, tent şi stand.

connect: Ce ar trebui să ştie în plus un consumator atunci când alege un produs Lenovo?

Aurel Nețin: Că avem 2.000 de designeri şi ingineri care analizează fiecare detaliu al unui produs, astfel încât acestea să ofere funcţionalitate completă şi un produs care să se diferenţieze.

De exemplu, spaţierea şi înălţimea tastelor sunt proiectate în mod specific pentru o utilizare confortabilă. Sistemele Lenovo sunt construite astfel încât să reducă emisiile de căldură în zona de bază, iar ventilatoarele sunt proiectate să funcţioneze fără zgomot, toate acestea având ca principal beneficiu reducerea consumului de energie. Toate sistemele Lenovo trebuie să corespundă unor standarde riguroase de fiabilitate şi sunt testate pentru stabilirea durabilităţii. De exemplu, multe dintre laptop-urile Lenovo sunt supuse unor teste de nivel militar pentru stabilirea rezistenţei în condiții extreme de căldură, frig, umiditate sau praf.

connect: Noile tablete Lenovo sunt echipate cu tehnologii de ultimă generație, de la conectivitate LTE până la procesoare puternice. Care este oferta companiei pentru piața locală și ce așteptări aveți pentru anul în curs pe această categorie de produse?

Aurel Nețin: Estimarea noastră este că piaţa de tablete va stagna anul acesta la aproximativ 1 milion de unităţi. Lenovo a prezentat la Mobile World Congress noua serie de tablete. Acestea includ tehnologia Dolby Atmos, care îmbunătățește claritatea și profunzimea sunetului redat de boxele încorporate, optimizând astfel experiența de vizionare a filmelor și a serialelor de televiziune, dar și pe cea a audițiilor muzicale. Lenovo TAB 2 A10-70 este creată special pentru cei pasionaţi de muzică şi filme, având un ecran Full HD de 10,1 inchi şi o greutate de doar 500 de grame. De asemenea, am prezentat şi modelul entry level TAB 2 A8, cu un preţ de129 de dolari. Pentru cei care preferă sistemul de operare Windows, MIIX 300 dispune de aplicaţiile Microsoft Office cu abonament inclus pentru un an de zile. Ecranul premium IPS cu rezoluție WUXGA o transformă într-o platformă ideală pentru sarcinile zilnice care includ transmiterea și consultarea e-mailului, conferințele video și redarea conținutului digital, dar și pentru vizionarea filmelor sau a serviciilor de streaming online.

connect: Seria de convertibile și tablete YOGA se află la generația a treia. Care sunt atuurile acestor modele și cum vedeți evoluția lor?

Aurel Nețin: Familia de produse Yoga duce flexibilitatea şi interactivitatea la un nou nivel, datorită tehnologiilor noi încorporate. Yoga 3, cu diagonale de 11 sau 14 inchi, este un produs gândit special pentru consumatorii de conţinut multimedia care se află tot timpul în mişcare. Modelele ThinkPad Yoga şi Yoga Tablet 2 beneficiază acum de tehnologia Lenovo AnyPen care îmbunătăţeşte interacţiunea utilizatorilor.

connect: Care sunt planurile companiei pentru anul în curs? Intenționați să vă deschideți un magazin online de produse?

Aurel Nețin: Am spus-o și o repet: consolidare în piața de PC-uri și creștere pe servere, tablete și smartphone-uri. Noi avem în acest moment un magazin Lenovo Exclusiv Shop ( LES ), și da, ne gândim la o extindere în online.

connect: Ce device-uri de ultimă generație folosiți la birou (smartphone, tabletă etc.)?

Aurel Nețin: Ultrabook-ul Thinkpad X1 și smartphoneul Vibe Z2 Pro.

*Interviu publicat în numărul 126 al revistei connect. 

Etichete: , , ,