Lenovo aduce Motorola în România, smartphone-urile Moto vor fi disponibile atât în retail, cât și în ofertele operatorilor de telefonie mobilă

⇣ Sari la articol
Lenovo aduce Motorola în România, smartphone-urile Moto vor fi disponibile atât în retail, cât și în ofertele operatorilor de telefonie mobilă

Celebrele smartphone-uri Motorola, reunite sub brandul Moto, vor fi disponibile în scurt timp pe piața din țara noastră, atât în ofertele de retail cât și la operatorii de telefonie mobilă. Ce rezultate financiare are Lenovo România și ce planuri de dezvoltare are compania care deține Motorola pe piața noastră, am aflat de la Aurel Nețin, Director&Country General Manager Lenovo România.

connect: Ce rezultate a obținut Lenovo Româ­nia pe primul trimestru din 2016 și ce cotă de piață dețineți la momentul actual pe partea de smartphone, tablete, laptopuri, PC?

Aurel Nețin: În Q1, Lenovo și-a păstrat poziția de lider pe piața de PC-uri, chiar dacă există o competiție foarte strânsă cu ceilalți vendori. Ceea ce ne bucură este faptul că în acest trimes­tru, Lenovo a devenit liderul pieței de tablete. Pe piața de servere, continuăm procesul de con­solidare, în timp ce pe cea de smartphone-uri intrăm într-o nouă eră, în care vom completa portofoliul de smartphone-uri cu gama de pro­duse Motorola.

connect: Câte unități de smartphone-uri sem­nate Lenovo au fost comercializate în acest an, ce semnale ați primit din piață și ce model este performer la capitolul vânzări?

Aurel Nețin: Pe întreg anul fiscal, pentru că noi în general discutăm de anul fiscal Lenovo, am vândut 180.000 unități, produse foarte bine recepționate în piață, atât din punct de vedere al caracteristicilor tehnice, cât și al calității pro­duselor în sine. Consider că este o performanță foarte bună, atâta timp cât până acum am pro­movat numai gama Lenovo și am fost prezenți numai în piața de retail și la un singur operator telecom. În mod sigur, produsul cel mai vândut, este modelul entry-level Lenovo A2010.

connect: Ce trebuie să știe un utilizator atunci când optează pentru un smartphone Lenovo, să zicem modelul VIBE S1 Lite sau VIBE K5 Plus?

Aurel Nețin: Nu mai este nici o noutate as­tăzi, faptul că smartphone-ul a devenit cel mai personal obiect, cu care interacționăm de 300 de ori pe zi. Motiv pentru care, alegerea unui smartphone este de cele mai multe ori emoțională. Smartphone-urile Lenovo se re­cunosc printr-un design inedit și prin inovație. De exemplu, smartphone-ul Lenovo S1 Lite este primul smartphone din lume cu două camere frontale, echipat cu Gorilla Glass. Iar Lenovo Vibe K5 Plus prin faptul că are un display 5” Full HD și include și echiparea Dolby Atmos Audio, oferă o experiență multimedia de ne­egalat.

connect: La nivelul Grupului de Business Mo­bile, pe lângă modelele Lenovo se regăsesc și smartphone-urile Moto, care au înregistrat pe tri­mestrul trei din 2015, o creștere de 25% în volum unități livrate. Este posibil să putem cumpăra din nou și la noi smartphone-uri sub egida Motorola?

Aurel Nețin: Așa cum am spus deja, produsele Motorola sub brandul Moto vor fi disponibile începând cu trimestrul 2 în România, regăsite atât în retail, cât și în ofertele operatorilor de telefonie mobilă.moto motorolaconnect: Ce modele Motorola vor ajunge în pri­mă fază pe piața noastră și din ce lună? Recent, compania a lansat modelele de generația a patra: Moto G4, Moto G4 Plus și Moto G4 Play.

Aurel Nețin: Echipa Lenovo lucrează intens la finalizarea portofoliului de smartphone-uri Lenovo și Moto, pentru a oferi clienților noștri puterea de a alege cel mai potrivit smartphone.

connect: Care va fi strategia de piață a compa­niei, în contextul în care vor fi comercializate atât smartphone-uri Lenovo cât și Moto?

Aurel Nețin: Cele două linii de produse se complementează. Ele vor fi dezvoltate de aceeași echipă de dezvoltare și de design. Linia Vibe va oferi produse entry și mid range, iar linia Moto, adresându-se gamei de preț middle high. Cele două branduri ne oferă șansa să ofe­rim utilizatorilor noștri din întreaga lume o valoare adaugată.

connect: Care sunt principalele canalele de distribuție pe partea de smartphone-uri; cu ce operatori vă aflați în negocieri și cine se va ocupa de operațiunile after sale (garanție, reparații etc.)?

Aurel Nețin: Suntem în discuții avansate, unele dintre ele finalizate, cu toți operatorii de telefonie mobilă, din România. Iar partea de after sales va fi asigurată, de la caz la caz, fie de operator, fie de compania agreată de asigurarea serviciilor de garanție. Vom alege soluția cea mai bună astfel încât, în cazul unui incident sau a unei probleme, utilizatorul să primească în cel mai scurt timp „dragul său smartphone”.

connect: Cele mai noi tablete și laptopuri Yoga vin cu sistemul de operare Windows 10. Cum au fost primite pe piață și cum vedeți evoluția acestui segment de produse?

Aurel Nețin: Lenovo este un jucător impor­tant în piața de convertibile, fiind de fapt și unul dintre primii vendori în piață pentru această categorie și sigur, Yoga este deja un brand cunoscut în piața de IT. În acest moment, în ultimul trimestru, Lenovo este lider în piața de convertibile din Romania cu o cotă de piață de 47%. Este îmbucurător pentru mine, cu atât mai mult, cu cât pe o piață de PC-uri într-o ușoară scădere, specialiștii văd în convertibile un produs ce va avea creștere în viitor. Parte­neriatul cu Microsoft, ne ajuta ca împreună să promovăm avantajele echipamentelor Lenovo dotate cu ultimul sistem de operator Microsoft, Windows 10. Din această perspectivă, este vizi­bilă o creștere în vânzările Lenovo a compute­relor cu sistem de operare preinstalat.

connect: Lenovo a anunțat recent că va transfe­ra în Ungaria o parte din producția de severe x86, dar și cea de produse de stocare pentru centre de date. Putem spera ca și România să fie în viitorul apropiat în atenția companiei pentru deschiderea unei fabrici?

Aurel Nețin: Este o întrebare veche. Vă dați seama că sunt român și că mi-aș dori tare mult ca România să fie un jucător important în re­giune, din acest punct de vedere. Sigur, Lenovo, ca și o companie globală prezentă în 160 de țări, ia decizia de relocare a unor facilități de producție în funcție de mai mulți factori: de piață, de infrastructură, etc. În cazul Ungariei, beneficiem de o colaborare cu Flextronics, unde Lenovo producea până acum desktop-urile de tip commercial. Chiar dacă nu avem o fabrică, avem în România cel mai mare laborator R&D din EMEA, al doilea ca dimensiune după cel din USA, de la Raleigh. Cu ajutorul echipa­mentelor din laborator și cu o echipă de 100 de ingineri specialiști cu o experiență vastă în domeniu, dezvoltăm și testăm gama de echipa­mente de networking a companiei.Aurel Netin

connect: Ce planuri de dezvoltare aveți pentru anul în curs?

Aurel Nețin: Pentru anul în curs, continuăm de fapt, așa cum spuneam anul trecut, planul de consolidare în piața de PC-uri, urmărind să ne îmbunătățim poziția pe segmente de nișă, precum stații grafice și gaming. Pe piața de ta­blete ne dorim să ne menținem în poziția de lider, în piața serverelor să devenim numarul 2 în România, iar pe cea de smartphone-uri să începem colaborarea cu operatorii de telefonie mobilă și să ne creștem prezența la raft.

De asemenea, un alt focus este asigurarea serviciilor de calitate pentru produsele noastre, în acest sens, am lansat la începutul lui 2016, un centru de help desk pentru calculatoarele commercial, am demarat în România progra­mul Accidental Damage Protection și monito­rizăm constant, prin partenerul de service de pe linia de consumer și mobile, eventualele probleme care apar aici. Suntem optimiști că vom avea un an roditor.

Acest interviu a fost publicat în revista connect nr.133, ediția mai 2016.

Articole asemanatoare