Vodafone a lansat serviciul 4GTV+ și anunță un parteneriat cu Netflix prin care clienții primesc 3 luni gratuite

Vodafone a anunțat în cadrul Webstock un nou serviciu de streaming video și de muzică, 4GTV+, iar un parteneriat cu Netflix va aduce 3 luni gratuite pentru clienții rețelei.

⇣ Sari la articol
Vodafone a lansat serviciul 4GTV+ și anunță un parteneriat cu Netflix prin care clienții primesc 3 luni gratuite

 

Într-un interviu publicat în paginile revistei connect în luna aprilie a acestui an, întrebat fiind care ar mai fi zonele de creștere pentru următoare perioadă, CEO-ul Vodafone România, Ravinder Takkar, ne declara următoarele: “Vedem o creștere enormă de conținut, mai ales streaming-ul de conținut video prin rețeaua noastră, astfel că oamenii consumă din ce în ce mai mult conținut, indiferent că este vorba despre conținut liber, cum ar fi Youtube, sau că este vorba despre conținut premium, precum cel oferit de HBO.” Pe tot parcursul interviului s-a discutat despre servicii și conținut video.

Acum o lună de zile, Vodafone anunța lansarea Supernet 4G+, serviciu care crește viteza de download a utilizatorilor și care permite o rulare mai bună a conținutului prin streaming. În cadrul Webstock, operatorul telecom a anunțat ca este cel mai bun context pentru lansarea serviciului de streaming multimedia (video on demand & music on demand) 4GTV+, care va fi disponibil pentru abonamentele începând de la RED19.

4GTV+ asigură acces la muzica, filme, televiziune online și show-uri live. Muzica va fi furnizată de către Zonga, librăria serviciului de muzică asigură acces la peste 36 de milioane de melodii, show-urile live vin cu ajutorul platformei video on demand HBO Go și este asigurat conținut și de la parteneri precum Disney Channel, Disney Junior și Disney Channel on Demand. Sunt disponibile peste 50 de filme în aplicație, iar conform lui Ravinder Takkar, “oferta se va diversifica pe parcurs și nu ne vom opri aici cu dezvoltarea serviciului”.  

Introducing 4GTV+

Serviciul este disponibil începând de astăzi pe platformele iOS și Android, iar utilizatorii pot urmări emisiuni live ale canalelor TV disponibile și pot să pună pauză, să le urmărească mai târziu de la momentul la care le-au întrerupt și să deruleze înapoi de la început cu ajutorul funcției Repornire și derulare înapoi. Cu ajutorul funcției Catch-up utilizatorii pot viziona emisiuni pe care nu le-au putut vedea live, opțiunea fiind valabilă pentru 72 de ore de la momentul difuzării. Aplicația dispune de experiența multi-ecran, ce permite transferul de conținut dinspre aplicație către ecranul TV și se poate utiliza în același timp terminalul pentru alte operațiuni (apeluri, mesaje, social media etc) fără a întrerupe transmisia.

Tinerii urmăresc mai mult conținut video online decât la televizor

Pentru a demonstra că este cel mai bun context pentru lansarea serviciului de streaming video online, Ravinder Takkar a prezentat pe scena Webstock câteva statistici interesante legate consumul de date efectuat în rețea sau preferința utilizatorilor pentru conținutul online versus cel tradițional. Cu această ocazie, CEO-ul Vodafone ne-a arătat că smartphone-urile au o rată de penetrare de 63% în România, 53% din traficul de date realizat în rețeaua Vodafone înseamnă conținutul video, iar peste 86% dintre utilizatorii de mobile se uită la cel puțin un clip video pe lună.  Lunar, sunt vizionate 21 de milioane de ore de video, în timp ce consumul de platforme social media ajunge la 28 de milioane de ore, navigarea pe internet la 23 de milioane.

Utilizatorii preferă astăzi să urmărească conținut pe mai multe dispozitive, să primească recomandări și să aibă acces la ofertă personalizată. Tinerii sub 35 de ani se uită la 28.5 ore de conținut video online, în timp ce vizionează doar 8.3 ore la tradiționalul conținut video pe televizor, vizionează 11.3 ore de clipuri video pe platformele sociale, 10.8 ore pe serviciile de video on demand și 6.4 ore urmărind conținut de la TV cu ajutorul funcției Catch-up.

Parteneriat Vodafone-Netflix

Odată cu lansarea serviciului 4GTV+, Vodafone a anunțat și un parteneriat cu gigantul american Netflix. Utilizatorii rețelei care vor utiliza serviciul de streaming online se vor putea bucura de 3 luni de acces gratuit la conținutul furnizat de Netflix, urmând ca după expirare să se poată abona prin Vodafone și să plătească pe factură abonamentul la serviciu.

Ravinder Takkar, Chris Whiteley (Netflix) 03

Anunțarea parteneriatului cu Netflix pe scena Webstock l-a adus pe scenă și pe Chris Whiteley, vicepreședinte și business developement al Netflix pentru regiunea EMEA. Acesta a venit cu cifrele ce țin de platformă, iar astfel a dezvăluit că serviciul are peste 83 de milioane de utilizatori, se urmăresc 125 de ore de milioane de ore video zilnic și au adăugat peste 600 de milioane de conținut original, precum House of Cards, Narcos, Stranger Things, Orange is the New Black etc.

“Vodafone este un partener global al Netflix și suntem încântați să anunțăm astăzi extinderea acestei relații în România”, a declarant Christ Whiteley. “Prin această promoție, clienții Vodafone vor putea să acceseze cu ușurință conținutul original intens aclamat al Netflix și să se bucure de un nou mod de a urmări producții de televiziune”.