Email de business: Airmail, Dispatch, Spark, Outlook, BlueMail, MailDroid în test

Căsuța poștală este şi va rămâne unul dintre cele mai importante mijloace de comunicare online. De ce să te mulţumeşti cu un client de email la mâna a doua?

Scris de | 24 aprilie, 2017
Email de business: Airmail, Dispatch, Spark, Outlook, BlueMail, MailDroid în test

Verificarea, răspunderea rapidă la un email de pe telefon şi posibilitatea de sortare a lor a fost de la început o parte integrantă a smartphone-ului: ceea ce până acum era rezervat dispozitivelor BlackBerry şi managerilor, este accesibil acum pentru toți utilizatorii de iPhone şi de dispozitive Android. Datorită unei configurări uşoare şi a dotărilor bune – clientul de email este instalat încă din fabrică pe ecranul de pornire al smartphone-ului, poți începe imediat să trimiți email-uri. Totuși este uimitor cât de puţine modificări a suferit acest domeniu din 2007 şi până în prezent.

Utilizatori neglijați

În primul magazin de aplicații, Apple a interzis dezvoltatorilor oferirea de aplicații alternative pentru email; din punct de vedere al producătorului din California această funcţie era acoperită. Însă utilizatorului îi lipseau multe funcţii, în special cele cunoscute de la PC-uri. Şi în ciuda unei dezvoltări atente, email-ul pentru iOS este la fel ca şi înainte – doar „suficient de bun“. Pentru majoritatea utilizatorilor de smartphone-uri, este suficient. Însă cei care lucrează cu mai multe conturi de email şi multe dosare unde trebuie căutat zilnic, cei care sunt ocupați cu primirea și trimiterea de zeci sau sute de email-uri, cei care necesită atât pentru contul privat cât și pentru cel business o aplicație bună pentru email şi cei care experimentează constant deficiențele clientului integrat, vor căuta o alternativă.

Opţiuni variate

Iar alternativele nu se zgârcesc în ceea ce priveşte confortul: amânarea răspunderii la mesaje, mutarea mesajelor în alte conturi, confirmări de citire sau integrarea cu alte aplicaţii precum Dropbox şi Evernote sau aplicaţii pentru calendar şi To do pentru o productivitate ridicată sunt doar câteva dintre caracteristicile oferite. Am luat sub lupă cei mai buni clienţi de email pentru iOS şi Android – citeşte în continuare pentru a afla, care aplicaţie se potrivește cel mai bine nevoilor tale.

AIRMAIL

Mai mult control mobil asupra căsuţei poştale nu este posibil: Airmail oferă nenumărate funcţii pentru utilizatorii care scriu mult şi trimit multe email-uri.

Te atenţionăm: primul contact cu Airmail (4,99 euro) poate fi ușor copleșitor. Oricum, ar trebui să îţi rezervi suficient timp, deoarece parcurgerea tuturor setărilor durează aproximativ o oră. Airmail, a fost dezvoltat de compania italiană Bloop cu multă dragoste pentru detalii şi aproape orice aspect se poate adapta preferințelor utilizatorului. Astfel, aplicaţia vine în ajutorul modului de lucru propriu al utilizatorului, indiferent de cum arată acesta. Via iCloud conturile şi setările rămân sincronizate pe toate dispozitivele (iOS şi Mac).

Dosare inteligente şi mai mult

Este posibilă personalizarea barelor laterale, care se accesează prin trecerea degetului din marginile laterale ale ecranului spre centru: pe bara din stânga se pot amplasa toate contactele inclusiv dosarele corespunzătoare, însă nu este necesar. Suplimentar se pot amplasa scurtături pentru accesul rapid la dosarele individuale (Favorite sau cele utilizate recent), pentru toate documentele, care se găsesc ca anexe în conturile de email sau şi pentru „Dosare inteligente“ cu termenii căutaţi frecvent.

În partea dreaptă se află o listă editabilă cu acţiuni cu ajutorul cărora de exemplu se poate transmite un mesaj ales în altă aplicaţie, se poate sorta într-un subfișier sau se poate amâna răspunderea la acestea – apoi, emailul este mutat într-un dosar special, ca mai apoi să revină în Inbox. Funcţia „Trimite mai târziu“ se poate aplica la fel de bine şi pentru email-urile trimise. Airmail rotunjeşte oferta cu scurtături pentru iPad, cu un editor de calitate, contacte VIP şi integrarea Touch ID – pentru a numi doar câteva dintre nenumăratele funcții.

DISPATCH

Punctul forte al Dispatch este productivitatea, atât în ceea ce priveşte designul, cât şi în ceea ce priveşte funcţiile.

Fiind unul dintre cei mai vechi clienţi de email pentru utilizatorii business, Dispatch (6,99 euro) face furori încă din 2013 şi i-a luat-o înainte producătorului Apple în ceea ce privește operarea cu gesturi şi comunicarea cu alte aplicaţii. Şi în prezent, aplicaţia din Singapore se face remarcată datorită caracteristicilor unice ce se adresează utilizatorilor care editează texte. Pentru răspunderea la întrebările clienţilor şi suportul prin email sunt necesare module de text, şi aici Dispatch iese în evidență: cu propriul său sistem de întreținere a paragrafelor de text, aplicaţia stabileşte standarde noi în ceea ce priveşte productivitatea – ceea ce se dezvoltă prin conectarea unui număr mare de aplicații şi servicii externe prin care email-urile se pot transforma foarte uşor în liste To do, evenimente în calendar sau notiţe. Dar în ceea ce priveşte abilităţile de comunicare, Dispatch este foarte pretenţios.Aplicaţia este compatibilă doar cu serverele IMAP, inclusiv servicii îndrăgite precum Gmail şi iCloud; conturile POP mai vechi şi cele Exchange moderne, care sunt utilizate deseori de către firme şi datorită Office 365 şi de către clienţi privaţi, nu sunt acceptate. În schimb, Dispatch oferă un grad ridicat de securitate prin Touch-ID şi la fel ca şi concurenţa poate încărca imagini din exterior. Concluzie: Dispatch nu este pentru oricine, însă este perfect pentru cei care trimit multe texte standard.

SPARK

Elegant, atrăgător şi inteligent – acest client de email este uşor de utilizat.

„Un client inteligent, datorită căruia te vei îndrăgosti din nou de căsuța de email“ – aceasta este reclama companiei ucrainene Readdle pentru serviciile Spark (gratis) care promite o experiență unică: cu o combinaţie dintre funcţii profi şi operare uşoară, Spark este prima opțiune pentru toți cei care consideră că Airmail este prea complex. Tag-urile de la Spark se bazează pe inteligența electronică, mai exact: pe euristică şi analiza limbajului natural. Astfel, „Smart Inbox“ ordonează toate email-urile intrate pe toate conturile şi afișează în capul listei email-urile necitite care provin de la persoane, în timp ce emailurile trimise automat precum notificări referitoare la mesajele de stare, cele privind o expediție sau buletinele informative ajung în secțiuni (Card-uri) proprii mai jos. Pentru viitor s-au anunţat mai multe Card-uri. Şi funcţia de căutare este una inteligentă şi găseşte toate emailurile pe tema X provenite de la Expeditorul Y – dacă se interoghează în engleză. Prin dosarele inteligente, se pot seta filtre permanente. În plus, Spark lucrează ca şi Airmail şi toate serviciile de email, poate pune mesajele în stare de amânare („snooz“), sincronizează conturile şi setările între dispozitive şi oferă widget-uri care sunt o variantă bună pentru accesul rapid, la email-urile deschise recent sau cele marcate. În schimb, lipsesc alte funcţii precum protecţia per Touch ID şi diverse posibilităţi de editare ulterioară. Totuşi, Spark este câştigător la raportul preţ – performanţă printre aplicaţiile pentru iOS.

MICROSOFT OUTLOOK

Confort fără complexitate: cu Outlook pentru Android, Microsoft a realizat combinaţia perfectă între funcţii şi operarea simplă.

În timp ce afacerea cu hardware mobil este mai puţin reconfortantă pentru Microsoft, cu atât mai mult concernul mondial se face remarcat când vine vorba de software-ul mobil: Microsoft Outlook pentru Android (gratis, disponibil şi pentru iOS) este cel mai nou exemplu de aplicaţii foarte calitative din Redmond. Outlook este cunoscut aproape tuturor, şi mulţi se miră că aplicaţia tratează la fel ca pe PC nu doar email-urile, ci şi evenimentele şi contactele. Însă, acum ne interesează doar modul de gestionare al poștei electronice şi Outlook are nişte soluţii foarte inovative: Inbox-ul este împărţit într-o zonă „Focus“ şi una cu alte mesaje. Datorită metodelor euristice, aplicaţia face diferenţa între email-uri provenite de la utilizatori şi cele generate automat, dar se poate şi „învăţa“, prin mutarea anumitor mesaje în Focused Inbox. Notificările pentru email-uri noi se limitează pe cele intrate în Focus, o funcţie pe care utilizatorii o vor aprecia cu siguranţă.

Integrarea serviciilor Cloud

Este de la sine înţeles că Outlook deţine şi funcţia de amânare a răspunderii la mesaje, care sunt mutate temporar în dosarul „Planificat“. La conectarea serviciilor externe, aplicaţia este inovativă: se pot anexa fişiere din Dropbox, OneDrive sau Box, şi evenimentele se pot importa din Facebook, Evernote etc. Pe lângă aceasta, Outlook convinge cu o operare confortabilă şi simplă, accesarea email-urilor, evenimentelor, fișierelor și a contactelor se realizează prin gesturi sau prin acces rapid. Nu e de mirare că numărul de fani este în creştere.

BLUEMAIL

Control mai mare în detaliu: BlueMail punctează cu o adaptabilitate ridicată, fără a suprasolicita utilizatorul.

Fiecare aplicație abordează diferit filtrarea, eliberarea de spațiu și ordonarea în dosare. BlueMail (gratis pt. Android, disponibil şi pentru iOS) găsește o soluție elegantă denumită cluster: astfel se pot grupa toate email-urile provenite de la utilizatori reali, toate buletinele informative şi alte emailuri de informare sau toate mesajele necitite – şi asta pentru toate sau doar pentru anumite conturi de email. În plus, BlueMail mizează pe funcția de răspuns întârziat la email-uri asemănător cu Airmail la iOS cu o listă To Do, de pe care mesajele la care s-a răspuns se pot tăia rând pe rând. Astfel de recompense pot contribui la productivitate, la fel şi posibilităţile de setare după propriile preferinţe – astfel se pot reduce notificările deranjante, prin permiterea notificărilor doar pentru mesaje de la cunoscuți sau suplimentar anumite buletine informative etc. Şi acţiunile pentru gesturile de glisare se pot configura individual, de exemplu răspunsul rapid cu un email cu formularea „Mulţumesc!“. BlueMail lasă o impresie bună și datorită designul modern, completat de posibilitatea de comutare automată între culorile pentru utilizarea pe timp de zi și cele pentru utilizarea pe timp de noapte.

MAILDROID

Clasicul printre clienţii de email are câţiva ani de experienţă în spate – dar oferă o sumedenie de opţiuni pentru profesionişti.

Multitudinea de funcţii, comparabilă cu Airmail pentru iOS, MailDroid (versiunea gratis, fără publicitate costă 8,49 euro) probabil va speria utilizatorii mai puţin experimentaţi: multitudinea de setări, se adresează clar utilizatorilor care editează mult și care doresc control absolut asupra cutiei poştale electronice. Designul oarecum învechit subliniază faptulcă MailDroid este de mult prezent pe piața clienților de email pentru Android… dar ajunge cu critica, la urma urmei, MailDroid deține funcţii, pe care nu le oferă celelalte aplicaţii. Începând de la opţiunile de afișare, printre care posibilitatea de afișare a email-urilor noi cu subiect ori expeditor sau cu ambele cu text îngroșat este posibilă şi atribuirea de culori conturilor de email şi adaptarea dimensiunii fonturilor și a culorilor. Și diversitatea nu se oprește la posibilitatea de integrare a opțiunilor de criptare a email-urilor prin aplicații suplimentare. De exemplu, este posibilă mutarea email-urilor nu doar în dosare ci şi în alte conturi, la fel ca și la Airmail o funcție extrem de rară. MailDroid oferă și alte funcţii precum amânarea răspunderii la un mesaj sau filtrarea mesajelor primite; la fel ca şi în cazul concurenţei, permite operarea cu gesturi. Este posibilă chiar și sortarea email-urilor în funcție de reguli prestabilite, iar această funcție este dețină doar de clienții email pentru desktop.

 

Etichete: