Relațiile contractuale, principala nemulțumire a utilizatorilor de servicii de comunicații electronice în 2017

Procesul de portare a numerelor de telefon a fost, de asemenea, un subiect recurent, fiind întâlnit în peste 17% dintre reclamațiile din 2017.

⇣ Sari la articol
Relațiile contractuale, principala nemulțumire a utilizatorilor de servicii de comunicații electronice în 2017

În anul 2017 Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și soluționat 3.593 de reclamații de la utilizatorii de comunicații electronice și servicii poștale din România, cu aproape 25% mai multe față de anul 2016. „Relația contractuală cu furnizorul de servicii de comunicații electronice face subiectul celor mai multe reclamații care au ajuns la Autoritate, fie că este vorba despre nerespectarea contractului, facturarea incorectă sau modalitatea de încheiere a contractelor la distanță. Potrivit competențelor sale, ANCOM  verifică dacă furnizorii includ  informațiile prevăzute de lege în contractele încheiate cu utilizatorii, precum și dacă sunt respectate condițiile de încheiere a contractelor la distantă”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.Servicii de comunicații electronice

Un procent de 78% din totalul reclamațiilor trimise ANCOM în 2017 a vizat serviciile de comunicații electronice. Utilizatorii au fost nemulțumiți mai ales de aspecte care țin de relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, semnalând probleme privind facturarea acestor servicii (20% din totalul reclamațiilor primite), încetarea contractelor (11%) și derularea contractelor la distanță (7%). Procesul de portare a numerelor de telefon a fost, de asemenea, un subiect recurent, fiind întâlnit în peste 17% dintre reclamațiile din 2017. 

Pentru că în 2017 s-au modificat condițiile de utilizare a serviciilor de roaming în Spațiul Economic European (Roam like at home), 8% dintre sesizări au avut drept subiect probleme generate de aplicarea noilor prevederi europene.

Datele ANCOM arată că reclamațiile formulate de utilizatori s-au referit la serviciile furnizate de Vodafone România  în proporție de 21%, Telekom Romania Mobile Communications – 19%, Telekom Romania Communications – 15%, RCS&RDS – 14% și Orange România – 12%.

 Servicii poștale

22% din totalul reclamațiilor înregistrate la ANCOM anul trecut au avut ca subiect furnizarea serviciilor poștale. Principalele probleme semnalate de utilizatori au fost legate de termenul de livrare a trimiterilor poștale (43% din totalul reclamațiilor referitoare la serviciile poștale) și deteriorarea trimiterilor poștale (24%). Pe fondul accentuării preferințelor utilizatorilor pentru comerțul online, a crescut semnificativ și rolul livrărilor de colete. Cei mai reclamați furnizori de servicii poștale au fost Urgent Cargus (45% din totalul reclamațiilor referitoare la serviciile poștale), Fan Courier și Compania Naţională Poşta Română (câte 12% fiecare).