Față în față: Instagram versus Pinterest

Într-o galaxie dominată de Facebook, Instagram și Pinterest prin accentul pus pe partajarea de fotografii, se numără printre cele mai influente platforme de social media. În continuare clarificăm care sunt diferențele dintre cele două servicii și care este conținutul potrivit pentru partajare.

Scris de | 12 iulie, 2019
Față în față: Instagram versus Pinterest

Adolescenții, petrec în medie aproape trei ore pe zi pe canalele de socializare. În timp ce Facebook nu mai este chiar atât de îndrăgit în rândul tinerilor, platformele de conținut vizual se bucură de o popularitate crescândă. Cea mai cunoscută este Instagram, fiica  Facebook, dar și Pinterest este tot mai îndrăgită. Ambele servicii din SUA mizează pe conținut de înaltă calitate: utilizatorii se așteaptă la fotografii bune, care sunt încărcate online doar după o editare detaliată. Cei care își doresc multe reacții pe aceste canale, ar trebui să fie conștienți de cerințele publicului. Până acum pe ambele platforme, majoritatea utilizatorilor sunt de sex feminin, dar tot mai mulți bărbați descoperă Instagram și Pinterest și devin fani. Deosebit de populare sunt contribuțiile bărbaților la categoriile de sport, grădinărit, sărbători, DIY (Do-It-Yourself), precum și pe partea de conținuturi referitoare la barbă și alte tendințe masculine.

Grupuri țintă diferite

Pentru utilizatorii ce vor să descopere se recomandă motorul de căutare Pinterest. Conținutul (Feed) constă în principal din imagini, care duc mai departe la articole, sfaturi ale experților și bloguri. Contribuțiile distribuite pe Pinterest (așa-numitele Pin-uri) nu trebuie neapărat să fie proprii și sunt adesea comori găsite pe internet, pe are utilizatorii doresc să le distribuie. Pe Instagram, pe de altă parte este uzual conținutul propriu, care se poate înfrumuseța cu ajutorul mai multor filtre. Și aplicațiile „albumului foto digital“ permit memorarea contribuțiilor. Sentimentul de album foto este dat și de forma pătrată a fotografiilor, care amintește de fotografiile instant. De la achiziționarea sa de către Facebook, Instagram a devenit o platformă mai degrabă comercială: influențatorii, plasările de produse și alte reclame sunt mai des întâlnite decât pe Pinterest. Care platformă este potrivită pentru cine, depinde de așteptările și pretențiile fiecăruia. Dar hai să vedem cum să utilizezi serviciile și să le umpli cu conținut.INSTAGRAM

La o primă vedere, pe Instagram predomină utilizatorii bogați și frumoși sau cei care doresc să ajungă așa. Dar Instagram este mult mai mult, deoarece aplicația pentru fotografii satisface o varietate de interese. Oferim sfaturi cu privire la pătrunderea în universul albumului foto digital.

Editarea și postarea fotografiilor Fotografiile pot fi încărcate prin atingerea simbolului plus poziționat în mijlocul barei. În modul de editare, mai întâi ar trebui reglat numărul de lucși prin atingerea pictogramei cu soare, înainte de experimentarea cu filtrele Instagram îndrăgite. Extrem de multe like-uri obțin fotografiile cărora li s-au aplicat filtrele „Clarendon“, „Gingham“, „Juno“, Lark“ și „Moon“. Pentru selfie-uri sunt avantajoase filtrele „Slumber“, „Skyline“ și „Dogpatch“. Cei care doresc editarea manuală, din „Editare“ pot ajusta luminozitatea, contrastul etc. Dacă se apasă pe Continuare, apar câmpuri de introducere pentru descriere, precum și informații referitoare la locație și persoane (Tagging). Importantă este atribuirea de hashtag-uri în descrierea imaginii. În funcție de acestea, Instagram ordonează fotografiile și le afișează în fluxurile utilizatorilor cu interese asemănătoare. Printr-o apăsare pe opțiunea Distribuie este publicată fotografia.

Aspectul Feed-ului

Fluxul personal (Feed) este prezentat pe profilul personal. Deseori vei găsi pe internet date referitoare la designul profesional care iau în considerare culorile, filtrele și motivul. Cei care își folosesc contul mai degrabă ca pe un album foto privat, nu trebuie neapărat să îți facă griji cu privire la aspectul fluxului. Cu toate acestea, în general se recomandă utilizarea câtorva filtre și teme. Astfel contul pare mai profesionist și este mai credibil că partea de conținut este originală.

Autentificare cu doi factori (2FA)

Pentru a-ți asigura contul, se recomandă activarea opțiunii „Autentificarea cu doi factori“ (se găsește în setări la „Confidențialitate și securitate“). Aici te poți decide dacă dorești primirea prin SMS a unui cod de activare sau dacă dorești utilizarea unei aplicații de autentificare.  După activarea comutatorului pentru primirea codului prin SMS, Instagram solicită numărul de mobil, care ulterior trebuie confirmat. Acum este activă 2FA. Pentru mai multă securitate, există aplicații de  autentificare, precum Authy, care se instalează pe smartphone. Aceasta generează un cod, care servește pentru autentificarea pe Instagram.

Hashtag-uri

La alegerea hashtag-urilor imaginea trebuie exact descrisă. Instagram consideră cinci hashtag-uri ca fiind ideale. Sunt potrivite descrieri precum „Art“, „Architecture“ sau „Food“, care vin în completarea denumirilor specifice precum „Picasso“, „Notre Dame“ sau „Pizza“. În timpul atribuirii hashtag-urilor, Instagram indică de câte ori a fost folosit un #.

Profil Business

Utilizatorii deosebit de ambițioși sau frecvenți profită de un profil business. Acest lucru permite accesul la instrumentele de evaluare pentru propriul conținut și pentru urmăritori.

PINTEREST

Utilizarea Pinterest nu este foarte intuitivă, dar urmând câteva sfaturi utilizatorii se familiarizează după scurt timp. Vă dezvăluim cum se pot crea postări sau cum poate fi folosită căutarea vizuală.

Crearea unui Pin: dacă de pe pagina de profil se face click pe simbolul Plus, se deschide un meniu cu opțiunile „Creează panou“ și „Creează Pin“. După un click pe „Creează Pin“, Pinterest duce la fereastra cu câmpuri pentru titlu, descriere și site de destinație. Pin-ul este gata, de îndată ce este atribuit unui panou și are un titlu precum și o descriere. Dacă se apasă pe „Salvează“, Pinterest publică postul. Platforma poate lua și imagini găsite pe web: după atingerea simbolului de Internet, Pinterest solicită introducerea adresei URL a site-ului web. Ulterior, se deschide o selecție cu imaginile găsite. Pin-urile astfel create se conectează automat la pagina cu imagini asociată.

Panou și secțiuni

Pin-urile se pot sorta pe canale precum „DIY“, „Foto“ sau „Tendințe“. Pe un panou, secțiunile (la fotografie de exemplu „Macro“, „Peisaj“, „Animale“) asigură o privire mai bună de ansamblu. Pe pagina de profil, simbolul Plus deschide opțiunea „Creează panou“. Cei care doresc pot comuta pe „Secret“ și limitează astfel accesul altor utilizatori. Secțiunile permit o împărțire a Pin-urilor pe un tablou. Pentru aceasta pe un panou se apasă pe „+ adaugă secțiune“. Posturile pot fi mutate prin drag and drop sau prin bara de deschidere.

Adăugare Pin-uri

Cei care doresc adăugarea unei fotografii la un panou („to pin“), o mențin apăsată, până ce se deschide un meniu ce afișează acul pentru “prinderea” pe panou, simbolul de Share și o cruce. Este importantă menținerea apăsată a postului. După o apăsare pe simbolul cu ac se deschide un meniu cu toate panourile disponibile, din care se poate selecta unul potrivit și se poate atașa pinul.

Căutare vizuală

Prin „căutarea vizuală” Pinterest ar trebui să găsească contribuții cu produse similare. Ca sursă de inspirație acesta este un instrument interesant, dar care nu este întotdeauna foarte precis. Astfel, la căutarea vizuală a unei carafe cu apă cu castraveți, algoritmul returnează ca rezultat o vază cu flori.

Autentificarea în doi pași

Pentru a activa autentificarea în doi pași, este necesară autentificarea în Pinterest din browser-ul web. În colțul din dreapta se găsește meniul. La „Editare setări și securitate “, se găsește punctul „Autentificarea cu 2 factori“. Mută comutatorul de la „Solicită un cod la conectare“ pe „Pornit“, apoi Pinterest solicită introducerea parolei și a numărului de telefon. Către acest număr de telefon, este trimis un SMS cu un cod, care trebuie introdus pe pagina de internet Pinterest, confirmând astfel procedeul. Codul trebuie bine păstrat pentru a proteja contul.

 

 

Etichete: , ,