Mark Zuckerberg despre Apple Vision Pro: „Meta Quest 3 e un produs mai bun”

Mark Zuckerberg Meta Quest 3

Vision Pro acaparează momentan discuția din zona de realitate virtuală și augmentată, dar Mark Zuckerberg, CEO-ul Meta, nu este tocmai convins că produsul Apple este mai bun decât ceea ce vinde compania sa. După ce a testat casca „premium” de 3.500 de dolari, Zuckerberg a decis să realizeze un clip video pe care l-a publicat pe rețelele sale de socializare, unde a spus nu doar că Meta Quest 3 oferă mai multă „valoare” pentru utilizatori datorită prețului de șapte ori mai mic, ci că acesta este un „produs mai bun” decât Apple Vision Pro.

CEO-ul Meta spune că produsul său VR, de 7 ori mai ieftin, este mai bun decât cel de la Apple

Meta dezvoltă dispozitive VR de mai bine de 10 ani, încă de când a cumpărat compania Oculus. Primul dispozitiv VR complet independent, Oculus Quest, a fost lansat cu cinci ani în urmă, în 2019, iar între timp, compania a lansat alte două generații: Quest 2 și Quest 3, plus o versiune mai scumpă, Quest Pro.

Zuckerberg recunoaște că dispozitivul Apple este mai avansat din punct de vedere tehnologic, însă produsul său nu este cu mult diferit. Pentru a demonstra aceste declarații, întregul clip publicat pe contul său oficial este înregistrat pe un Meta Quest 3, cu funcția passthrough activată. Astfel, Zuckerberg arată că și produsul său de 500 de dolari poate afișa ferestre cu aplicații peste lumea reală, poate înregistra clipuri video și permite cazuri de productivitate similare cu ceea ce am văzut în ultima săptămână de la utilizatorii de Vision Pro.

Totodată, Zuckerberg laudă conținutul variat de pe platforma sa, ceva ce Apple încă nu are. Jocuri video VR sau prin streaming de pe alte platforme sunt importante pentru platforma Quest, iar Apple nu pare să meargă deloc în această direcție. Pe de altă parte, casca Meta este mai ușoară și mai confortabilă, zice CEO-ul Meta. De altfel, aceasta are bateria integrată, nu externă, conectată printr-un cablu. Și chiar dacă folosește controller-e fizice pentru anumite activități, Quest funcționează de asemenea prin gesturi cu degetele, la fel ca Vision Pro.

CEO-ul Meta spune că ia acum în considerare reintroducerea tehnologiei de urmărire a ochilor, după ce a experimentat Vision Pro, în modelele mai ieftine Meta Quest. Această tehnologie a fost testată deja pe Quest Pro, dar acel model costa 1.500 de dolari la lansare și a fost eventual redus la 1.000.

De asemenea, Zuckerberg a făcut paralela cu platforme deschise versus platforme închise. Acesta spune că dorește ca platforma Meta Quest să devină „Windows-ul” VR/AR, pe când se așteaptă ca Apple Vision Pro să rămână un ecosistem închis, la fel ca iOS-ul.

Momentan, cursa pentru zona AR/VR abia începe. Meta a demonstrat însă în ultimii ani că nu există un interes „mass market” pentru astfel de dispozitive, nici măcar la prețuri accesibile. Meta Quest 2 s-a lansat la 300 de dolari inițial și deși a avut un succes mare pentru un dispozitiv de acest gen, acesta nu a ajuns niciodată unul „mainstream”. Cel mai probabil, concurența din partea Apple va ajuta chiar și Meta să crească această categorie de produse, iar alte companii, precum Samsung, urmează să intre în curând pe piață cu un dispozitiv similar, dezvoltat în parteneriat cu Google.