A crescut numărul de abonaţi la telefonia fixă

Scris de | 13 decembrie, 2011
A crescut numărul de abonaţi la telefonia fixă

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii a publicat în cursul zilei de ieri un raport semestrial privind serviciile de telefonie fixă. Conform raportului, în prima jumătate a anului 2011 au crescut numărul de linii de acces, numărul de abonaţi şi rata de penetrare a telefoniei fixe.

Rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de locuitori (calculată ca raport între numărul total de linii de acces şi numărul de locuitori ai României) a ajuns la 22,8%, în timp ce rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de gospodării (calculată ca raport între numărul de linii de acces furnizate persoanelor fizice şi numărul de gospodării din România) a crescut la 52,2%.

Din cele 4,89 de milioane de linii de acces la telefonia fixă, 3,82 milioane sunt instalate abonaţilor persoane fizice (în creştere cu 3,4% faţă de cea de a doua jumătate a anului 2010), în timp ce 1,07 milioane de linii de acces sunt instalate la abonaţi persoane juridice (în plus cu 6,8% faţă de semestrul II 2010).

În acelaşi timp, volumul de trafic realizat de către utilizatorii finali prin intermediul reţelelor publice fixe de telefonie a înregistrat o scădere de 6,7%, ajungând la 3,2 miliarde minute.

Astfel, traficul de voce în reţelele fixe proprii a înregistrat o scădere de 6,8% (până la aprox.1,9 miliarde de minute), traficul către alte reţele fixe a scăzut cu 7,7% (până la 575 milioane de minute), în timp ce traficul de voce către reţelele mobile a scăzut cu 1,1% (până la 562 milioane de minute).

În medie, un român a vorbit câte 3 minute şi 2 secunde la fiecare apel iniţiat în primul semestru din 2011, înregistrându-se o scădere cu 0,7% a duratei medii a apelului de pe telefonul fix faţă de cea de a doua jumătate a anului 2010.

Durata medie a unui apel originat prin intermediul reţelelor proprii ale furnizorilor de telefonie fixă a înregistrat o creştere de 2,8%, ajungând la 3 minute şi 15 secunde, în timp ce durata medie a unui apel originat prin intermediul reţelelor publice fixe ale altor persoane a scăzut cu 26,9% ajungând la 40 de secunde.

Etichete: , , , ,