Românii tot mai nemulțumiți de calitatea serviciilor de comunicații

⇣ Sari la articol

Pe parcursul anului 2014 Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit 1.684 de plângeri de la utilizatorii de comunicații, cu 46% mai mult față de anul 2013. Aproape jumătate dintre reclamații au vizat aspecte privind derularea contractelor încheiate în scris sau la distanță cu operatorii, în timp ce nemulțumirile legate de calitatea serviciilor de comunicații s-au dublat comparativ cu anul 2013.

 Xperia Z3

Și în anul 2014 principala nemulțumire a utilizatorilor de comunicaţii din România a fost relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice – 45% din totalul reclamațiilor primite de ANCOM au reprezentat sesizări privind derularea relației contractuale. Aspectele reclamate au vizat derularea, prelungirea și încetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii în contracte, dar și faptul că furnizorii nu au răspuns la reclamațiile sau cererile utilizatorilor de reziliere a contractelor.

Calitatea serviciilor de comunicații electronice este un subiect reclamat tot mai des la ANCOM, sesizările primite de Autoritate în anul 2014 cu privire la acest subiect fiind de peste două ori mai numeroase decât cele primite în anul 2013. Cele mai multe astfel de reclamații se referă la lipsa sau pierderea semnalului de telefonie mobilă și internet mobil, în special în interiorul clădirilor, precum și la faptul că viteza reală de transfer al datelor este semnificativ mai mică decât viteza maximă promovată de furnizori în ofertele lor.

Alte probleme semnalate de utilizatori în anul 2014 se referă la portarea numerelor (12%), neînțelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor (10%), probleme tehnice apărute la furnizarea serviciilor (7%), precum și calitatea serviciilor poștale (5%). Dintre toate categoriile de servicii de comunicații electronice (telefonie, internet și retransmisie a programelor audiovizuale), cele mai numeroase plângeri primite de Autoritate în anul 2014 se referă la serviciile de telefonie mobilă (39% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile de acces la internet fix (11%) și telefonie fixă (8%).

Datele ANCOM centralizate pentru anul 2014 arată că cele mai multe reclamații formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicații electronice furnizate de RCS&RDS (18%), Cosmote RMT (15%), Vodafone România (13%), Orange România (12%) și Romtelecom (12%).