Cirma Electronics, unul dintre numele importante din domeniul serviciilor de reparaţie şi asistenţă din IT&C, și parte a Cordon Electronics, a trecut recent printr-un proces de rebranding. Ce înseamnă acest lucru pentru companie și clienții săi, dar mai ales ce înseamnă compania în țara noastră, am aflat din discuția cu directorul său general, Paul Vasile.
connect: Cordon Electronics Romania este filiala din România a grupului internaţional Cordon Electronics, una dintre cele mai importante companii de pe segmentul de reparaţii şi servicii post vânzare din Europa. Spuneţi-ne câteva cuvinte despre istoricul acestui grup internațional.
Paul Vasile: Compania Cordon Electronics a fost înființată de Serge Cordon, un dinamic antreprenor francez, în anul 1989, având sediul în orașul Dinan din regiunea Bretagne, Franța. Încă de la început, activitatea principală a companiei a fost cea legată de servicii post-vânzare din domeniul mai larg al telecomunicațiilor. Începând cu anul 1995, odată cu dezvoltarea explozivă a pieței de telefonie mobilă, serviciile oferite acestei piețe au devenit o preocupare majoră a companiei.
Anul 2000 a marcat un reper major în evoluția companiei, acesta fiind anul în care a făcut pași semnificativi pe zona dezvoltării afacerii atât pe plan intern cât și pe plan internațional. Noi mărci au fost aduse în portofoliul companiei, au existat preluări de companii pe plan național și deschideri de filiale internaționale.
Ca urmare a unei dezvoltări constante până acum, grupul Cordon Electronics are în acest moment peste 1300 angajați, ce activează în filialele grupului din Europa și din afara Europei (Franța, Ungaria, România, Guiana Franceză, Guadelupa&Martinica şi Maroc). De asemenea, serviciile grupului deservesc o gamă largă de produse din zona IT&C prin colaborări directe cu aproape toate marile companii din domeniu.
connect: Cum se poziţionează Cordon Electronics Romania în grupul internațional din care face parte?
Paul Vasile: Cordon Electronics Romania reprezintă pentru grup o filială strategică. Datorită costului forței de muncă, încă la un nivel scăzut față de nivelul mediu european, filiala din România poate beneficia de unele consolidări regionale ale activității de reparații pentru unii producători internaționali. De asemenea, România este un cap de pod pentru grupul Cordon Electronics în dezvoltarea business-lui în Europa de Est și de Sud-Est.
De altfel, și până acum România a fost o filială care a fost în continuă dezvoltare în cadrul grupului. Ca dovadă că cifra de afaceri a crescut an de an, iar numărul de angajați ai Cordon Electronics România a depășit acum cifra 100.
connect: De curând ați trecut printr-un proces de schimbare a numelui companiei și a brand-name-ului. Ce ne puteți spune despre acest lucru?
Paul Vasile: Într-adevăr. Aș vrea să detaliez puțin acest lucru. Până la mijlocul lunii octombrie, anul acesta, compania noastră s-a numit Cirma Electronics. Numele Cirma Electronics era unul foarte cunoscut, atât de parteneri cât și de clienți, în industria de servicii post vânzare din România fiind prezent pe piață de peste 6 ani.
Totuși, hotărârea noastră de a schimba denumirea companiei și brandname-ul în Cordon Electronics nu a fost decât un pas normal al procesului de integrare completă a filialei din România în politica grupului internațional Cordon Electronics. De asemenea, și punctele de service pe care le avem în București și în țară vor funcționa cât de curând sub brandul Cordon Electronics Service Point.
Suntem convinși că la început va trebui să facem eforturi suplimentare pentru ca noul nume să fie cunoscut, dar suntem siguri că pe termen lung decizia este una corectă.
connect: Ce gen de servicii şi produse oferă Cordon Electronics Romania şi căror categorii li se adresează?