În anul 2011, vânzările albumelor şi pieselor în format digital au devansat cele disponibile pe CD sau vinil. Conform agenţie de cercetare de piaţă Nielsen, 50.3 % din totalul vânzărilor de materiale audio au fost digitale.
Inevitabilul s-a produs. Vânzările de materiale audio digitale au depăşit pe cele în format fizic, în mare parte datorită single-urilor care au înlocuit dorinţa de achiziţionare a unui album întreg. Hit-uri precum piesele unor artişti ca Adele, LMFAO sau Katy Perry au fost descărcate obsesiv de către fani de pe magazinele on-line dedicate.
În 2011, 31 % din totalul albumelor achiziţionate au fost prin iTunes, Amazonmp3 sau eMusic. Merită menţionat faptul că cel mai descărcat album digital şi achizitionat in format fizic a fost „21”, al doilea album semnat Adele. Artista britanică a luat locul întâi şi în topul celor mai descărcate piese cu „Rolling in The Deep.”