Recenzie album: Big K.R.I.T. – 4Eva N a Day – Regele sudului

Scris de | 9 aprilie, 2012

Big K.R.I.T. – 4Eva N a Day

7/10

Temele serioase ale vieţii cotidiene din sud-ul Statelor Unite ale Americii – rasismul, sărăcia şi smerenia persoanelor de culoare – au fost aduse în discuţie de către artistul Big K.R.I.T. încă de la mixtape-ul Return of 4Eva, lansat anul trecut. Pe 4Eva N a Day, Big K.R.I.T. oferă o nouă doză de southern rap pe un fond muzical compus şi produs în totalitate de el.

În secolul optsprezece, în Delta Mississippi-ului s-a dezvoltat o agricultură a bumbacului nemaiîntâlnită în acea perioadă în Statele Unite ale Americii, în mare parte datorită sclavilor de culoare. Conform paginii de Wikipedia a statului Mississippi, în 1860 populaţia înrobită totaliza o cifră de 436.631 de persoane, o parte considerabilă din totalul de 791.305 de persoane ce locuiau în tot statul la vremea respectivă. Acele vremuri nu au fost uitate nici până astăzi. Afro-americanii din statul Mississippi se nasc cu acest stigmat, cu această pată pe obrazul civilizaţiei umane, care nici acum nu a fost ştearsă. Din păcate, unii albi din sud continuă pe acelaşi drum al xenofobiei şi al intoleranţei.

Justin Scott, cunoscut sub numele de scenă Big K.R.I.T. (King Remembered In Time), s-a născut în oraşul Meridian, situat în statul Mississippi, iar genul de rap pe care îl promovează include referinţe directe la acele vremuri, însă pe mixtape-ul 4Eva N a Day, el renunţă, în mare parte, la aceste teme. În schimb, Big K.R.I.T. prezintă versuri despre evenimente zilnice în care se poate regăsi orice persoană, precum iubirea, distracţia şi oamenii locali. În „Package Store” descrie cum un preot foloseşte bani de la enoriaşi pentru a cumpăra servicii sexuale de la o prostituată, un scenariu deloc greu de imaginat pentru cei din sudul Statelor Unite.

Big K.R.I.T. a produs în totalitate mixtape-ul, ceea ce e în sine o performanţă deosebită. Piesa „Me and My Old School” şi single-ul „Boobie Miles” sunt pe departe preferatele mele, în mare parte datorită muzicii.

În ceea ce priveşte genul southern rap, Big K.R.I.T. reprezintă viitorul. După trei mixtape-uri de succes, albumul „Live from The Underground”, ce va fi lansat anul acesta la casa de discuri Def Jam, e fără îndoială unul dintre cele mai aşteptate materiale discografice pentru fanii rap-ului.