Campaniile prin SMS depăşesc 100 de milioane de mesaje în 2011

⇣ Sari la articol

Conform companiei Netopia, care a lansat serviciul web2sms, piaţa de mobile marketing a depăşit 100 de milioane de SMS-uri în 2011. Mai mult, se pare că numărul de mesaje informaţionale şi promoţionale vor creşte anul acesta cu 8%.

Dacă anul trecut piaţa de mobile marketing a avansat cu 10%, până la aproximativ 100 de milioane de SMS-uri, în 2012, aceasta va urca cu până la 8% din punct de vedere al volumului de SMS-uri trimise, la circa 108 milioane de SMS-uri.

Din punct de vedere al cotei de piaţă, reprezentanţii Netopia mizează, în anul curent, pe o creştere de minimum 1,5% peste avansul pe care îl va înregistra piaţa, la aproximativ 36% din volumul pieţei.

În ceea ce priveşte valoarea pieţei, reprezentantul web2sms apreciază o creştere de doar 2-3%.

În acest an, notificările şi informările trimise de către companii clienţilor îşi vor reduce ponderea cu câteva procente sub cota de 80% de anul trecut din numărul total de mesaje, pe când textele promoţionale se vor apropia de 25% pondere, faţă de 20% anul trecut.

Liviu Pandrea, Director Mobile Marketing Netopia, a declarat într-un comunicat de presă: „În prezent se poate observa o încetinire pe acest sector, cauzat în principal de scăderea ritmului de creştere al cererii venite de la segmentele mari de clienţi. Aceste grupe de clienţi au contribuit şi la erodarea preţului mediu pe SMS (notificare), cu circa 6%.”

Companiile din România care utilizează cu precădere SMS-ul ca metodă de comunicare cu baza de clienţi rămân cele care administrează baze mari de clienţi, respectiv companii din sectorul financiar-bancar, telecom.