Conform raportului publicat astăzi de ANCOM, 359 de incidente cu impact semnificativ au afectat în anul 2014 securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, numărul total de conexiuni afectate (8.836.821) fiind cu peste 50% mai mic față de cel raportat în anul 2013 (19.897.831 conexiuni). Cele mai multe conexiuni afectate de incidente în 2014 au fost cele de telefonie mobilă (aproape 4,4 milioane de conexiuni afectate), urmate de serviciile de internet mobil (aproape 3 milioane de conexiuni afectate), retransmisia programelor audiovizuale (aproximativ 840 de mii de conexiuni afectate), și serviciile de telefonie fixă (aproximativ 440 de mii de conexiuni afectate) și internet fix (aproximativ 340 de mii de conexiuni afectate per serviciu).
96% dintre incidentele raportate ar fi putut împiedica sau perturba apelurile de urgenţă la numărul 112, dat fiind că cele mai multe dintre incidentele din 2014 au vizat serviciile de telefonie mobilă. Totuși, utilizatorii au putut apela numărul de urgență dacă zona din care s-a inițiat apelul era acoperită de alt furnizor de telefonie mobilă sau de alte stații de bază din rețea, neafectate de incident.
Raportul ANCOM privind incidentele care au afectat securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice în anul 2014 a fost realizat pe baza informațiilor raportate de furnizori pentru anul 2014, acesta fiind al doilea an în care Autoritatea colectează datele respective, în urma intrării în vigoare a Deciziei nr. 512/2013, prin care furnizorii au obligația de a notifica ANCOM cu privire la incidentele cu impact semnificativ asupra securităţii şi integrităţii reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, adică a acelor incidente care au afectat un număr mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel puţin o oră.
„Raportarea incidentelor permite ANCOM monitorizarea nivelului de securitate a rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, iar analiza statistică a incidentelor permite evaluarea gradului de securitate, identificarea acțiunilor furnizorilor în vederea remedierii și prevenirii incidentelor, precum și extragerea de bune practici bazate pe lecțiile învățate în procesul de management al incidentelor” a declarat Eduard Lovin, Director Executiv ANCOM.