Apel 112 – Aplicația pentru localizarea apelanților la 112

Aplicaţia „Apel 112” permite transmiterea localizării apelanţilor la 112 atunci când apelul de urgenţă este generat din reţeaua proprie de telefonie mobilă. Utilizarea aplicaţiei presupune activarea serviciilor de date (acces internet) şi a funcției de localizare a telefonului mobil. Aplicaţia este gratuită şi poate fi descărcată şi instalată pe telefonul mobil din Google Play şi App Store, fiind compatibilă cu telefoanele mobile cu sistem de operare Android sau iOS. Pentru a folosi această aplicație, utilizatorii trebuie să aibă serviciul de date activat pe abonamentul sau cartela prepaid pe care o dețin.

Chiar dacă aplicația este instalată și activă, aceasta nu va transmite automat localizarea în următoarele situații specifice:

  • dacă numărul de telefon nu aparține unui operator mobil din România;
  • dacă nu există acoperire a operatorului care deține numărul de telefon;
  • dacă telefonul este în roaming.

În aceste situații, utilizatorii aplicației care apelează numărul de urgență 112 pot transmite verbal coordonatele geografice de localizare care pot fi vizualizate când este accesată aplicația Apel 112. Mai multe informații sunt disponibile aici.

Persoanele cu dizabilități

Persoanele cu deficienţe de auz şi/sau vorbire au la dispoziţie serviciul SMS 113 pentru a anunţa situaţiile de urgenţă prin SMS. Funcționarea Serviciului 113 este posibilă doar după înregistrarea beneficiarilor cu dizabilități de auz și/sau de vorbire în baza de date a SNUAU și a numărului de telefon mobil pe care îl folosesc pentru anunţarea urgenţelor către operatorii Sistemului 112. Mai multe informații sunt disponibile aici.