Peste 11.500 de minute de consiliere psihologică, oferite gratuit prin Digi Telverde

Cele două linii Telverde, au fost lansate în luna aprilie, împreună cu Asociația Proacta Edu și Departamentul pentru Situații de Urgență, respectiv organizația Salvați Copiii România.

Scris de | 14 mai, 2020
Peste 11.500 de minute de consiliere psihologică, oferite gratuit prin Digi Telverde

Peste 11.500 de minute de consiliere psihologică au fost oferite persoanelor vulnerabile, prin serviciile de conectivitate Digi Telverde puse la dispoziție gratuit de Digi România, în perioada 15 aprilie – 10 mai 2020. Cele două linii, au fost lansate în luna aprilie, împreună cu Asociația Proacta Edu și Departamentul pentru Situații de Urgență, respectiv organizația Salvați Copiii România.Rezultate TelVerde 0800.070.030, în perioada 20 aprilie – 10 mai 2020

Atacurile de panică (27%), episoadele depresive (21%) și anxietatea (17%) sunt principalele motive pentru care românii au apelat, în această perioadă de criză, la suportul psihologilor. Aceștia le oferă sprijin emoțional, îi îndrumă către medici specialiști sau ONG-uri, atunci când este cazul, dar îi și ajută să ia contact cu cei apropiați, când situația este critică. Dintre cele peste 1.400 de apeluri primite, în aproape o lună de la lansarea numărului verde, 5% au vizat acordarea de asistență medicală, 7% au fost cereri de ajutor din partea persoanelor nevoiașe și tot 7%, cereri de terapie de lungă durată. 17% dintre apeluri au fost inițiate de persoane care doreau să-și exprime sprijinul față de proiect sau să discute cu cineva despre pandemie. Doar 1% dintre apelanți s-au aflat în situații de risc (suicid). Aceștia au fost ajutați prin contactarea unui apropiat /familiei sau alte organe ale statului abilitate în gestionarea respectivelor situații (2 cazuri) .
“În momentele de criză este important ca societatea civilă și instituțiile statului să acționeze împreună în beneficiul populației. Telverde pentru suport psihologic si sprijin social s-a dovedit a fi de un real folos încă de la lansare! Este un serviciu pus la dispoziție pentru populație în momente în care este nevoie să fim alături și să însoțim oamenii în procesul de adaptabilitate și de reziliență, dar și pentru a găsi soluții practice pentru viața lor de zi cu zi, de aceea acoperă atât sprijnul psihologic, cât și pe intervenția socială”, a declarat dr. Raed Arafat, secretar de stat M.A.I.
“În cadrul proiectului am reușit să aducem împreună acțiuni voluntare ale mai multor instituții și organizații care asigură suport pentru populație, astfel încât oamenii aflați în situație de risc să fie direcționați într-un mod operativ și verificat pentru a depăși momente critice, dar mai ales pentru a-i ajuta direct să găsească resursele și persoanele potrivite pentru a-i ajuta cu soluții imediate”, spune psihologul Fabian Radu, coordonator proiect.
“Vom păstra proiectul și vom continua chiar dacă oamenii vor putea ieși din casă, pentru ca suntem conștienți cu toții că va mai fi nevoie. Vom continua să oferim sprijin psihologic și suport social și suntem pregătiți să adaptăm proiectul și resursele aferente în direcția în care va fi nevoie, atât la nivel uman, cât și la nivel social”, a declarat psiholog Nicoleta Larisa Albert, președintele Asociației Proacta Edu.

Informații complete despre Digi Telverde găsiți aici.

 

Etichete:

Sursa: Peste 11.500 de minute de consiliere psihologică, prin cele două linii gratuite Digi Tel