Atenție: utilizatorii rețelelor sociale au pierdut „cel puțin” 770 de milioane de dolari în favoarea escrocilor în 2021

Scris de | 30 ianuarie, 2022
Atenție: utilizatorii rețelelor sociale au pierdut „cel puțin” 770 de milioane de dolari în favoarea escrocilor în 2021

Încă mai primești emailuri de pe alte continente în care „persoane de bine”, complet dezinteresate, vor să te facă părtaș la câștiguri fabuloase, totul cu un mic avans, bineînțeles? Statisticile arată că în perioada pandemiei, aceste practici s-au înmulțit.

Recent, Comisia Federală pentru Comerț din Statele Unite a publicat un raport uimitor, în care detaliază că peste 95.000 de oameni au căzut victimele escrocilor de pe rețelele sociale anul trecut, pierzând colectiv cel puțin 770 de milioane de dolari.

Autoritatea a arătat că rapoartele din 2021 indică cum infractorii cibernetici s-au orientat către rețelele sociale ca modalitate principală de a contacta victimele inocente în acea perioadă.

Mai mult de una din patru persoane care au pierdut bani din cauza fraudei a spus că înșelătoriile au început pe rețelele de socializare, fie cu o reclamă, postare sau mesaj. Și mai rău, raportul a menționat că această metodă a fost cea mai profitabilă pentru escroci.

Potrivit PetaPixel, cei 770 de milioane de dolari citați au reprezentat un sfert din toți banii furați prin fraudă în anul trecut și au fost de opt ori mai multe decât pierderile din 2017.

În plus, deoarece nu toate incidentele sunt raportate autorităților, numărul real ar putea fi mult mai mare.

„Rapoartele sunt în creștere pentru fiecare grupă de vârstă, dar persoanele între 18 și 39 de ani au avut de două ori mai multe șanse decât adulții în vârstă să raporteze că au pierdut bani din cauza acestor escrocherii în 2021”, se arată în raport. Agenția a postulat că acești escroci au avut mai mult succes pe rețelele sociale din cauza ușurinței de a crea profiluri false sau de a pirata conturile existente pentru a da iluzia de credibilitate.

„Există capacitatea de a-și ajusta abordarea prin studierea detaliilor personale pe care oamenii le distribuie pe rețelele sociale”, au explicat specialiștii de la Comisia Federală pentru Comerț.

„De fapt, escrocii ar putea folosi cu ușurință instrumentele disponibile agenților de publicitate pe platformele de social media pentru a viza în mod sistematic oamenii cu reclame false pe baza detaliilor personale, cum ar fi vârsta, interesele sau achizițiile anterioare”, au adăugat aceștia.

Comisia a raportat că, pentru a rămâne vigilenți, agenția națională a recomandat limitarea numărului de persoane care pot vizualiza postările și activitatea pe diferitele platforme.

Escrocherii care i-au păcălit pe utilizatori cu cei mai mulți bani păreau a fi oportunități de investiții false sau de interes romantic, coborând garda victimelor și făcând apel la emoțiile lor. Pentru a reduce riscul de a fi vizat, începeți să renunțați la direcționarea publicității și fiți mai precauți atunci când sunteți abordat de persoane online, mai ales dacă nu le cunoașteți. Cel mai bine, evitați orice fel de tranzacție dubioasă și încercați să vă asigurați că faceți afaceri doar dacă aveți confirmări offline, ca pe vremuri, față în față.

Etichete: