iFixit, compania care vinde instrumente pentru reparații și piese originale sau compatibile pentru electronice și publică ghiduri pentru reparații acasă, a anunțat că urmează să renunțe la parteneriatul cu Samsung, început în urmă cu aproximativ doi ani. Compania acuză Samsung că eforturile pe care le-a făcut în ultimii ani nu sunt de ajuns pentru a încuraja reparații mai ieftine și mai facile pentru utilizatori. iFixit spune că piesele sale sunt prea scumpe și multe dintre componente vin lipite între ele.
iFixit renunță la parteneriat, însă va continua să ofere ghiduri și componente pentru telefoanele Samsung
„În urmă cu doi ani, am lansat Hubul de Reparare Samsung de la iFixit cu scopul de a construi un ecosistem incredibil și prietenos cu reparațiile. Ne-am propus să stabilim standardul de aur pentru documentația de reparații și să oferim afacerilor independente locale de reparații instrumentele și piesele de care aveau nevoie pentru a prospera, menținând în același timp dispozitivele Galaxy funcționale.
În ciuda eforturilor noastre, nu am reușit să ne îndeplinim această promisiune.
În încercarea de a construi acest ecosistem, ne-am confruntat constant cu obstacole care ne-au făcut să ne îndoim de angajamentul Samsung de a face reparațiile mai accesibile. Nu am putut furniza piese către atelierele locale de reparații la prețuri și cantități care să aibă sens din punct de vedere economic. Prețurile pieselor erau atât de ridicate încât mulți consumatori au preferat să își înlocuiască dispozitivele decât să le repare. Și designul dispozitivelor Galaxy de la Samsung a rămas frustrant de lipit împreună, forțându-ne să vindem baterii și ecrane în pachete pre-lipite care au crescut costurile.
Cu mare regret, am decis să încheiem parteneriatul nostru cu Samsung. În ciuda eforturilor enorme, abordarea Samsung față de reparabilitate nu se aliniază cu misiunea noastră.” , au scris reprezentanții iFixit pe blog-ul oficial al companiei.
În urma acestor schimbări, iFixit anunță că nu va mai fi distribuitor de componente și ustensile pentru dispozitive Samsung, cel puțin nu în mod oficial. În consecință, compania nu va mai limita numărul de componente comandate pentru fiecare service independent, care erau limitate la șapte pe trimestru. De asemenea, documentația deja existentă rămâne pe site, dar nu vor fi realizate noi manuale oficiale în parteneriat cu Samsung. Ghidurile de dezasamblare și reparații vor continua să apară pe iFixit și pentru noi dispozitive, dar acestea vor fi complet independent realizate, fără ajutorul Samsung.
Piesele care vor fi disponibile pe iFixit pentru smartphone-uri Samsung vor fi originale, dacă vor putea fi obținute, însă în lipsa acestora, compania va vine și componente „compatibile”/aftermarket.
Samsung va continua să ofere componente prin intermediul SamsungParts
Aceasta nu este prima dată când iFixit pornește o inițiativă de sustenabilitate alături de Samsung. Un alt eșec a fost Galaxy Upscycling, un program pe care Samsung l-a anunțat în urmă cu mai mulți ani, care ar fi permis utilizarea dispozitivelor vechi pentru a le transforma în alte dispozitive utile. Totuși, Samsung nu a mai lansat niciodată această inițiativă.
Samsung a oferit o poziție oficială pentru această situație pentru Android Authority:
„Compania Samsung este dedicată să ofere clienților îngrijire de calitate și accesibilă pentru dispozitive, cu opțiuni flexibile pentru a se potrivi nevoilor lor, inclusiv servicii de tip walk-in, trimitere prin poștă și „Venim la tine”. Pentru cei care doresc să profite de programul nostru de auto-reparare, oferim piese, unelte și informații certificate de Samsung pentru produsele noastre calificate, toate într-un singur loc ușor de accesat: SamsungParts.com, cu ajutorul Encompass.
Suntem mândri de munca pe care am realizat-o împreună cu iFixit. Nu putem comenta mai mult pe tema detaliilor parteneriatului în acest moment.”