YouTube a declarat război sistemelor de ad-block încă de anul trecut, iar până acum eforturile sale au avut anumite efecte dorite dar nu toate au fost eficiente. Anterior, YouTube găsea o nouă metodă să blocheze extensiile de ad-block, iar acele sisteme găseau noi metode prin care să treacă peste aceste limitări. Acum însă, YouTube a găsit o metodă prin care deși nu blochează accesul la serviciile sale, îi poate enerva foarte tare pe cei care intră pe site-ul său și încearcă să blocheze reclamele.
Ad-blocker-ele vor funcționa doar parțial pe YouTube, după această schimbare
Soluția pare să fie una destul de simplă, dar extrem de eficientă. Practic, în loc să afișeze reclamele de dinaintea fiecărui clip, cei care încearcă să le blocheze tot nu vor vedea reclame, dar vor vedea un ecran negru pe toată durata acelor reclame. Practic, nu salvezi timp, ci doar te ferești de conținutul reclamelor. Aceste ecrane negre lungi de câteva secunde pot apărea oriunde ar fi în mod normal spații de reclamă, deci înainte, în timpul sau chiar la finalul unui clip.
Se pare că metoda prin care YouTube inserează reclamele este „injectarea” lor în stream-ul video principal. Întrucât sursa lor este, în continuare serverul de reclame, extensiile de ad-block blochează conținutul, însă player-ul video știe durata reclamelor, ordinea lor și cât timp trebuie ca acestea să ruleze înainte să apară clipul pe care ai dat click. Astfel, „pirații” de pe YouTube se aleg cu timp pierdut și o experiență mai slabă de utilizare.
Această nouă schimbare la felul în care YouTube livrează reclamele încă nu este disponibilă pentru toți utilizatorii, însă va fi lansată treptat în săptămânile care urmează.
YouTube încearcă astfel să împingă cât mai mulți utilizatori către abonamentele YouTube Premium. Acestea sunt destul de avantajoase, mai ales în România, unde costul lunar este de 26 de lei, iar utilizatorii beneficiază nu doar de o experiență fără reclame pe YouTube, ci și de acces la YouTube Music. De asemenea, pachetul Family permite unui număr de până la 5 conturi să folosească serviciile pe baza unui singur abonament de 39 lei lunar.