Gata cu publicitatea plătită pe Google pentru partidele politice în Uniunea Europeană

Scris de | 15 noiembrie, 2024
Gata cu publicitatea plătită pe Google pentru partidele politice în Uniunea Europeană

Google a anunțat că va înceta să difuzeze reclame politice în Uniunea Europeană, conform unei postări pe blogul The Keyword. Decizia vine ca răspuns la o nouă regulă ce urmează să intre în vigoare în blocul european, denumită Regulamentul privind transparența și „targetarea” publicității politice.

Google a explicat că această reglementare include o definiție extrem de largă a publicității politice și a subliniat incertitudinile juridice și operaționale legate de implementarea sa. Compania și-a exprimat, de asemenea, îngrijorarea că orientările tehnice necesare pentru respectarea regulii ar putea fi disponibile doar aproape de termenul-limită din octombrie 2025, când noile legi vor intra în vigoare.

Pe lângă oprirea reclamelor politice înainte de acest termen, Google a anunțat că nu va mai permite nici publicitatea politică plătită pe YouTube în Uniunea Europeană. Compania a menționat că reglementări similare au determinat-o deja să oprească reclamele politice în Canada, Franța și Brazilia.

Publicitatea și tehnologiile de publicitate ale Google au fost intens analizate de autoritățile europene în ultimii ani. În 2019, compania a evitat sancțiuni pentru practici publicitare considerate „abuzive”, iar anul trecut a fost vizată de acuzații antitrust. În plus, Google a fost implicată și în alte controverse în blocul european. De exemplu, doar ieri, compania a început un „test limitat și temporar” prin care exclude publisherii de știri din UE din Google Search, Google News și din feed-ul Discover.

Advert 61

Etichete: , , , ,

Sursa: via Engadget