Jeep introduce reclame pe ecranele mașinilor. Clienții sunt revoltați

Scris de | 11 februarie, 2025
Jeep introduce reclame pe ecranele mașinilor. Clienții sunt revoltați
foto: reddit

Grupul Stellantis pare că a mai găsit o metodă pentru a face bani de pe urma clienților mașinilor sale: reclame pe ecranul de infotainment. Mai mulți utilizatori ai mașinilor sale, în special de Jeep, raportează că ecranul principal afișează reclame imediat ce mașina este parcată, sau oprită la semafor, făcând accesarea funcțiilor obișnuite ale mașinii complicată. Având în vedere prețul acestor mașini, astfel de practici par mai degrabă să nemulțumească clienții, ceea ce ar putea să îi îndrume către alți producători în viitor.

Reclamele sunt afișate la bord de fiecare dată când mașina stă pe loc

Stellantis are o nouă strategie pentru monetizarea post-vânzare. Compania afișează reclame pe ecranele mașinilor sale Jeep din SUA pentru a-i îndemna să cumpere garanție extinsă pentru acestea. De fiecare dată când mașina se oprește, fie că este la semafor, sau pentru parcare, reclama apare peste interfața obișnuită, acoperind inclusiv harta pentru navigație, butoanele de redare multimedia sau alte funcții de pe ecran. Reclama este fullscreen, și poate fi oprită doar apăsând pe butonul X. Desigur, atunci când mașina este în mișcare, reclama dispare.

Clienții s-au plâns la serviciul clienți al Jeep, însă au fost îndrumați să închidă reclama ori de câte ori aceasta apare. Se pare că se lucrează la reducerea frecvenței afișării reclamei, însă aceasta face parte dintr-o înțelegere pe care Stellantis o are cu SiriusXM, operatorul acestui serviciu, deci probabil că nu va dispărea complet niciodată. Cei mai afectați de aceste reclame sunt cei care au cumpărat recent Jeep 4xe, iar mulți clienți se plâng de asta pe forumurile oficiale și pe Reddit.

Deja există un grup de clienți care încearcă să găsească metode pentru a instala un sistem de tip ad-block pe sistemele mașinilor, precum hack-uri software sau instalarea de dispozitive care să blocheze aceste reclame care probabil vin prin intermediul internetului.

Vorbim totuși despre mașini care costă zeci de mii de dolari/euro, cu pachete de opțiuni înalte, care totuși afișează reclame clienților plătitori, de parcă prețul plătit deja nu acoperă deja costurile și un profit la momentul achiziției. Conform TechStory, brandul Jeep deja se confruntă cu probleme la nivel de calitate al produselor în SUA, iar aceste reclame nu fac decât să frustreze și mai mult clienții.

Aceasta nu este însă prima dată când producătorii de mașini încearcă să aplice strategii din alte domenii în cel auto. Reclamele pe ecran sunt noi și vin de la Stellantis, însă în trecut BMW a încercat să vândă accesul la scaunele încălzite deja instalate pe bază de abonament, iar Mercedes a limitat puterea mașinilor și a oferit contra-cost deblocare din software către clienți.

Etichete: , , , ,

Sursa: TechStory