Google își schimbă logo-ul după 10 ani de la ultima actualizare majoră. Aplicația Google de pe iOS și Android a fost actualizată pentru a aduce noua identitate vizuală pe dispozitivele utilizatorilor, care renunță la limitele culorilor din logo în favoarea unui gradient de culoare care face tranziția mai lin între fiecare nuanță în parte. Am putea spune că avem de a face cu un nou logo Google „curcubeu”
Logo-ul vechi, care folosea patru culori distincte, clar delimitate, va fi înlocuit cu noul logo mai colorat în următoarea perioadă în toate aplicațiile și pe toate site-urile unde acesta apare. Diferența între cele două logo-uri nu este mare, însă pare să sugereze o anume evoluție, probabil în preîntâmpinarea noului design Material 3 Expressive, care este programat să debuteze astăzi, 13 mai, odată cu dezvăluirea Android 16.
Noua pictogramă are un aspect mai modern, chiar dacă font-ul literei G rămâne același, cu aceleași proporții. Design-ul complet „plat” a început să devină plictisitor în ultimii câțiva ani, iar Material Design este aproape neschimbat de foarte multă vreme. Astfel, orice refresh de acest gen este observat imediat de către utilizatorii de dispozitive.
Momentan, alte variante ale logo-ului, precum textul „Google” de pe motorul de căutare și alte elemente vizuale nu au fost schimbate. Rămâne de văzut dacă acestea vor fi afectate însă de tranziția la interfața Material 3, cel puțin pe web. Pe dispozitivele mobile, Material 3 va fi disponibil doar pentru cele care primesc update la Android 16, și probabil că doar dacă producătorii de telefoane vor dori să integreze acest design în variantele lor de interfață proprietară.