YouTube este disperat să facă oamenii fie să plătească pentru premium, fie să tolereze reclamele enervante. Acum continuă lupta cu ad-block încetinind semnificativ video-urile pentru utilizatorii de sisteme ad-block.
YouTube continuă lupta cu ad-block
Utilizatorii de pe subreddit-ul YouTube raportează că platforma „limitează” (încetinește) experiența video pentru utilizatorii ad-block. Mesajele arată că, dacă YouTube detectează extensiile ad-block și întârzie videoclipul pentru câteva secunde în care încerca să vă trimită la o pagină de asistență Google despre întreruperi. Această pagină precizează că utilizatorii pot încerca să dezactiveze toate extensiile, inclusiv cea pentru blocarea reclamelor, dacă există întreruperi. YouTube a testat mai multe metode de a descuraja aceste aplicații, inclusiv furnizarea de reclame lungi de 1 oră.
PC World a descoperit inițial discuția de pe subreddit-ul YouTube. Aceasta conține peste 200 de comentarii de la utilizatori care își împărtășeau experiențele recente. Autorul original al postării arăta cele mai recente încercări ale platformei de a descuraja utilizatorii să utilizeze ad-block se reduc la a le „limita” experiența de vizionare. Utilizatorul a postat o imagine a unui buton „Întreruperi? Aflați de ce” care apare când faceți clic pe un videoclip. Mulți utilizatori confirmă că acest buton de întrerupere apare doar atunci când au activ extensia de blocat reclame.
Un alt utilizator și-a povestit experiența, declarând că videoclipul „durează câteva secunde să se încarce, ca și cum lățimea de bandă ar fi insuficientă”. Există o mică „întârziere”, ați putea spune, de când faceți clic pe videoclip până când acesta începe. Playerul rămâne negru pentru câteva momente, ca și cum ați aștepta să se redea o reclamă care poate fi ignorată. Linkul „Aflați de ce” amplifică suspiciunile utilizatorilor cu privire la motivul YouTube.
YouTube trimite utilizatorii către o pagină de asistență Google care spune că întreruperile ar putea fi cauzate de extensiile din browser, chiar dau ca exemplu extensiile ad-block.
Compania vizează toate extensiile care blochează reclamele de pe platforma sa de câțiva ani. Ideea de „încetinire” sau încercări de limitare a vitezei nu sunt o noutate. Utilizatorii au raportat anterior experiențe video mai lente pe YouTube în 2023, lucru confirmat de platformă ca făcând parte din cruciada sa anti-blocarea reclamelor. Unii utilizatori au crezut că este limitat la câteva browsere, dar o actualizare Google a clarificat faptul că YouTube are în vizor fiecare browser cu blocarea reclamelor activată.