Rog Strix Scar 18

NVIDIA oferă un boost de performanță masiv pentru plăcile RTX 40 complet gratuit

Scris de | 17 iulie, 2025
NVIDIA oferă un boost de performanță masiv pentru plăcile RTX 40 complet gratuit

Cu fiecare generație nouă de plăci video, cei de la NVIDIA aduc câte un key-feature care devine motivul principal pentru achiziție. Fie că e un upgrade serios pe partea de hardware, ori vreo tehnologie revoluționară, de obicei noutățile astea sunt exclusive noilor lansări. De data asta însă, compania s-a decis să le ofere și clienților de generația trecută un upgrade serios, fără nici un fel de cost suplimentar – doar un update de driver și ceva răbdare pentru a face lucrurile să meargă.

Este vorba despre NVIDIA Smooth Motion, ori răspunsul taberei verzi pentru AFMF-ul celor de la AMD. Nu o să intru în detalii foarte tehnice, iar explicația pe scurt ar fi că posesorii de plăci video NVIDIA GeForce RTX 50 și RTX 40 vor primi o variație de frame generation care promite să dubleze performanța în jocuri mai vechi și nu numai. Evident, există și anumite limitări întrucât tehnologia este la nivel de preview, deci mai are până se maturizează. Prima ar fi că funcționează doar împreună cu unealta NVIDIA Profile Inspector și că momentan ai nevoie de un cont de developer pe portalul companiei ca să poți utiliza noul feature.

Ce este NVIDIA Smooth Motion?

Modul în care funcționează Smooth Motion este destul de simplu și implică generarea de cadre adiționale la nivel de driver, deci nu ține cont de jocul pe care-l rulezi. În practică, inteligența artificială de la bordul plăcilor GeForce RTX 50 și RTX 40 analizează imaginile din jocuri și creează cadre adiționale pe care le inserează între cele generate în mod tradițional. Deci un soi de Frame Generation, dar fără implementare la nivelul jocului. Asta înseamnă și că rezultatele vor fi mixte, iar aplicabilitatea destul de limitată.

Conform unor teste realizate de utilizatorii forumului Guru3D, cele mai mari îmbunătățiri le regăsim în jocuri mai vechi. În World of Warcraft, un utilizator a reușit să urce de la 82 la 164FPS, deci un boost de 100%. Dar pentru astfel de rezultate sunt nevoie de câteva condiții, precum faptul că jocul a fost blocat la 82 de cadre pe secundă, deci sincronizarea cadrelor adiționale s-a petrecut mult mai fluid. Dacă ar fi avut un framerate variabil, calitatea imaginilor ar fi scăzut serios, iar boost-ul de performanță n-ar fi fost la fel de mare.

NVIDIA Smooth Motion s-ar putea dovedi foarte util în jocuri mai vechi, precum Need for Speed-urile care au FPS cap la 30 sau 60 de cadre pe secundă. Dacă le deblochezi framerate-ul cu moduri sau modificând fișierele de config, poți da motorul de fizică al jocului peste cap. Dar dacă vine placa video și inserează ea cadrele acolo, jocul nu știe, în capul lui tot la 30FPS stă și toate cele funcționează în parametri. Evident, aici speculez doar și va trebui să testez toate astea înainte să vă povestesc mai multe, deci rămâneți pe aproape.

Rog Strix Scar 18

Etichete: , , , , , ,