Volkswagen vrea să plătești abonament lunar pentru a accesa întreaga putere a mașinii

Scris de | 18 august, 2025
Volkswagen vrea să plătești abonament lunar pentru a accesa întreaga putere a mașinii

Producătorii de mașini nu se lasă, în ciuda răspunsurilor negative din partea utilizatorilor. Volkswagen este următorul producător care dorește să ofere clienților servicii pe abonament pentru hardware pe care deja l-au plătit. Dacă BMW și alții încercau să vândă abonamente pentru scaune încălzite sau deblocarea puterii motorului care este deja în mașină, Volkswagen dorește să ceară ori plata fixă, ori plata unui abonament lunar sau anual pentru deblocarea puterii „opționale” a mașinilor.

VW introduce un upgrade de performanță pentru modelul ID.3 pe bază de abonament

Prima mașină care este vizată de această formă de „upgrade” este Volkswagen ID.3. BBC scrie că în Regatul Unit, producătorul german permite utilizatorilor să plătească o taxă de 16,5 lire sterline, 165 lire sterline pe an sub formă de abonament, pentru un aport de performanță. Alternativ, clienții pot plăti 649 lire sterline pentru cumpărarea acestui upgrade permanent.

Compania spune că în acest fel va oferi clienților „mai multe opțiuni de alegere”, iar upgrade-ul va rămâne instalat pe mașină indiferent dacă clientul o vinde. Mai mult, reprezentanții VW declară că acest gen de upgrade „nu este nou”, și nu a existat doar pentru mașini electrice. Și mașinile cu motoare cu combustie internă puteau avea aceeași capacitate cilindrică, dar puteau fi cumpărate cu diferite praguri de performanță.

Cu toate acestea, insistența brand-urilor auto de a introduce astfel de „upgrade-uri”, care doar deblochează caracteristici deja instalate în mașini, încep să prindă la anumiți clienți. Ajută și faptul că multe servicii pe care le folosim zilnic au trecut parțial sau complet pe un model de monetizare pe bază de abonament, ceea ce „normalizează” astfel de practici în mai multe domenii. De la an la an, din ce în ce mai puțini clienți sunt deranjați de ideea de abonamente, deși există în continuare o majoritate care nu ar plăti lunar pentru astfel de funcții „blocate” artificial.

Un raport S&P din 2024 a dezvăluit că 86% nu vor să plătească pentru servicii extra, în timp ce același raport din 2025 a concluzionat că procentul a scăzut deja la 68% din respondenți.

Etichete: , , , , ,