Un turist american în vacanță în Europa s-a gândit să caute pe Google numărul de contact de la firma de turism unde rezervase o croazieră. Numărul oferit rapid de asistentul AI este al unui grup de scammeri, el apare și în ChatGPT. Oamenii cunoșteau firma de turism, traseul vasului de croazieră și diverse costuri, iar la final i-au făcut o ofertă de nerefuzat. Să achite în avans pentru a economisi din cheltuieli. Odată obținute detaliile de card de credit, scammerii au accesat cardul de mai multe ori, înainte să fie anulat.
Numere de contact false
Alex Rivlin încerca să rezolve o sarcină de ultim moment pentru vacanța sa europeană. Așa a fost prins într-o escrocherie bazată pe inteligență artificială. Omul trebuia să rezerve un microbuz pentru a prinde un vas de croazieră. De la masa din bucătărie, a căutat pe Google numărul de telefon al serviciului clienți al companiei care organiza croaziere, a stat de vorbă cu un reprezentant informat și i-a furnizat datele cardului de credit.
Rivlin a spus că numărul pe care l-a apelat a fost evidențiat în „Prezentări generale ale inteligenței artificiale” de la Google. Aceste răspunsuri generate de inteligența artificială înlocuiesc acum rezultatele clasice la unele căutări pe web. A doua zi, Rivlin a văzut plăți suspecte cu cardul de credit și și-a dat seama că fusese păcălit de un impostor.
El a dat peste o variantă aparentă bazată pe inteligență artificială a unei escrocherii clasice, care vizează călătorii și alte persoane care căutau pe Google linii telefonice de asistență pentru clienți ale companiilor turistice, aeriene sau ale altor companii. Sunt oferite numere de contact false, care aparțin acestor scammeri.
Același număr fals a fost găsit drept linie telefonică de asistență pentru alte companii de croazieră și în Google și ChatGPT. Bine ați venit în era escrocheriilor bazate pe inteligență artificială. Experții avertizează că vechile trucuri ale escrocilor și scammerilor, care au inundat internetul, rețelele sociale, e-mailurile și mesajele text, manipulează acum și informațiile bazate pe inteligență artificială.
„Sunt un cunoscător destul de bun al tehnologiei și totuși am căzut în plasa acestei idei”, a spus fondatorul Rivlin Group.
Numărul fals de telefon al serviciului clienți și reprezentantul impostor erau destul de credibili. Reprezentantul știa costul și locațiile de preluare pentru transferurile Royal Caribbean din Veneția. A avut explicații convingătoare când Rivlin l-a întrebat despre plata anumitor taxe și bacșișuri. Reprezentantul s-a oferit să renunțe la taxele de transfer, iar Rivlin a fost de acord să plătească 768 de dolari. Când a doua zi au apărut două plăți necunoscute cu cardul, Rivlin și-a dat seama că fusese păcălit.