PlayStation 5 Pro, la fel ca și celelalte variante ale consolei, folosește hardware de la AMD pentru a rula jocurile, ceea ce le face mai mult PC-uri de mici dimensiuni decât console. Iar acum, un feature care face furori pe PC-urile dotate cu plăci video AMD ar putea veni și pe consola flagship a japonezilor de la Sony. Este vorba despre FSR4, tehnologia de upscaling modernă a taberei roșii, care ar trebui să fie disponibilă pe plăcile video bazate pe RDNA 3 începând cu această iarnă. Din primăvară, tehnologia ar urma să ajungă pe console.
Faptul că primim cel mai nou upscaler de la AMD nu este un secret, a fost cofirmat oficial, însă implementarea va fi diferită comparativ cu ce primim pe PC. Anumite elemente ale lui FSR4 vor fi integrate direct în PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution), care va deveni mult mai eficient datorită acestora. Deci nu ar trebui să ne facem așteptări foarte mari, ori să credem că brusc o să reinventeze Sony roata și o să aducă un upscaler de calibrul ăsta pe hardware vechi de cinci ani. Cred cu tărie că tot ce se va întâmpla în următoarele luni legat de tehnologiile adiționale de pe PlayStation 5 servește ca și fundație pentru ce urmează să fie PlayStation 6.

Pentru gamerul de rând, asta se traduce în perfomanță mai stabilă și imagini care arată ceva mai bine decât cu PSSR activat. Dar nu pot spune cu inima împăcată că mă bucur de apariția upscalerelor pe console. Am văzut cu multe jocuri ce înseamnă să le oferi dezvoltatorilor metode prin care să păcălească optimizarea, iar un upscaler serios pe consolă ar putea rezulta în jocuri și mai instabile. Dar hei, poate că sunt eu prea negativist și toată povestea asta se va încheia cu un PS6 care rulează toate jocurile la măcar 60FPS. Cât despre data de lansare, ceva îmi zice mie că Sony ar vrea să aibă deja PSSR-ul actualizat cu bunătățile din FSR4 înainte de lansarea lui Grand Theft Auto VI.