SUA dă în judecată Uber pentru discriminare împotriva persoanelor cu dizabilități

Scris de | 12 septembrie, 2025
SUA dă în judecată Uber pentru discriminare împotriva persoanelor cu dizabilități

Departamentul de Justiție al Statelor Unite a depus un proces împotriva Uber, acuzând compania și șoferii săi că discriminează pasagerii cu dizabilități fizice. Conform plângerii, Uber refuză adesea curse pentru oameni care folosesc scaune rulante pliante sau care călătoresc cu animale de serviciu, un comportament care, potrivit autorităților, încalcă legea federală.

Concret, pe lângă refuzul de cursă, Uber este acuzat că percepe taxe de anulare sau curățare doar pentru pasagerii cu dizabilități, chiar dacă aceștia nu au solicitat astfel de costuri. Aceste practici sunt considerate a fi discriminatorii, potrivit Departamentului de Justiție. În documentele depuse, se afirmă că aceste acțiuni au provocat prejudicii economice, emoționale și fizice persoanelor afectate.

Nu este prima dată când Uber se confruntă cu astfel de acuzații. În 2021, compania a fost dată în judecată pentru supra-tarifarea pasagerilor cu dizabilități, iar în 2022 a ajuns la o înțelegere prin care a plătit despăgubiri de milioane de dolari către peste 65.000 de utilizatori. De asemenea, Uber a mai fost ținta unor procese individuale și a protestelor publice pe aceeași temă.

Uber a răspuns plângerii declarând că nu este de acord cu acuzațiile și că are o politică de toleranță zero pentru șoferii care refuză curse fără un motiv valid. Compania spune că fiecare șofer trece printr-un proces de acceptare a regulilor privind animalele de serviciu și legile de accesibilitate naționale înainte de a folosi aplicația Uber Driver.

În plus, DOJ cere ca Uber să schimbe politicile interne, să îmbunătățească instruirea șoferilor, să elimine practicile discriminatorii și să plătească despăgubiri și amenzi pentru încălcarea legii. Totodată, cererea din instanță include și un ordin judecătoresc pentru a împiedica reapariția acestor practici în viitor.

Rămâne de văzut cum va răspunde compania noilor acuzații și ce impact va avea acest proces asupra imaginii sale. În 2024, aplicația Uber a introdus o funcție prin care pasagerii pot semnala dinainte că vor călători cu un animal de asistență.

Etichete: ,

Sursa: TechCrunch