Nu este o eroare, Google are un nou logo

Scris de | 30 septembrie, 2025
Nu este o eroare, Google are un nou logo

După zece ani în care am recunoscut logo-ul Google prin cele patru culori separate, compania face un pas important spre un look unitar. Noul logo gradient ‘G’ devine identitatea oficială și va apărea treptat pe toate platformele și serviciile Google în lunile următoare.

Diferența e evidentă: în locul secțiunilor roșu, galben, verde și albastru, noul design îmbină culorile într-o tranziție fluidă, mai luminoasă și mai apropiată de estetica gradientului folosit deja pentru brandul Gemini. Google descrie schimbarea ca pe o reflectare a „evoluției în era AI”, sugerând că vizualul merge mână în mână cu noua direcție a produselor și serviciilor companiei.

Primii utilizatori au observat deja noua siglă încă din mai, în aplicația Google pe Android și iOS. Acum însă, designul se va extinde la toate aplicațiile mari din ecosistem: Gmail, Drive, Meet, Calendar, dar și la Google Home, care a primit discret același refresh vizual.

Această tranziție la noua identitate de brand Google este simultană și cu introducerea noului Material 3 Expressive, filosofia de design pe care o introduce în interfețele telefoanelor și serviciilor sale odată cu lansarea Android 16. Pe vremea când logo-ul anterior se lansa, Android-ul trecea la prima versiune Material Design, care a rămas relevant până astăzi.

Cel mai probabil, Google va păstra noul gradient până când va exista o nouă schimbare de paradigmă în domeniul tehnologiei. După Web 2.0 am avut trecerea la mobil, iar acum suntem în era inteligenței artificiale. Având în vedere că toți jucătorii mari investesc acum în wearables, ochelari smart și AR, probabil că acela va fi următorul salt important.

Etichete: ,