iFixit a publicat un teardown pentru noile AirPods Pro 3, iar concluzia este una descurajatoare pentru orice service sau entuziast care ar vrea să-și repare căștile acasă, în eventualitatea în care acestea s-ar strica.
Astfel, după un teardown deloc ușor, cei de la iFixt au tras o concluzie destul de serioasă, șin anume că noile AirPods Pro 3 sunt practic imposibil de reparat, primind un scor de 0 din 10 la capitolul reparabilitate. Cu această ocazie, analiza făcută de iFixit a mai scos la iveală și schimbările cu care vine noua generație de căști wireless Pro de la Apple.

Cea mai gravă observație este că bateriile sunt fixate cu adeziv puternic, iar carcasa este „sigilată”. Pentru a o desface, trebuie aplicat căldură și forță, astfel că există riscuri mari să deteriorezi plasticul sau componentele interne. Conectorii flexibili sunt ascunși sub straturi lipite, ceea ce face operațiunea și mai dificilă. Cu alte cuvinte, aproape că nu există nicio metodă sigură de a repera castile sau de a le curăța mai în detaliu de la intrerior spre exterior.
Acum AirPods Pro 3 folosesc un nou vârf cu spumă integrată, vizibil doar la microscop, care ar trebui să îmbunătățească etanșeitatea și confortul. În interior, fiecare cască are o baterie de 0,221 Wh, iar carcasa de încărcare include acum o singură baterie de 1,334 Wh, spre deosebire de cele două celule din AirPods Pro 2. Această modificare explică și scăderea autonomiei carcasei de la 30 la 24 de ore.
În plus, la nivelul carcasei de încărcare, iFixit a observat că magnetii din carcasă au fost reduși numeric, dar reașezați astfel încât compatibilitatea cu MagSafe și Qi2 să rămână intactă.
Prin urmare, dacă după o perioadă de utilizare, bateria uneia dintre căști începe să scadă în autonomie, sau dacă apar alte probleme cum ar fi de conectivitate, cel mai probabil soluția nu va fi repararea ci doar înlocuirea. Întrebarea care rămâne acum de pus este dacă merită 249 de dolari o pereche de căști care sunt practic de unică folosință, fără opțiunea reală a unei reparații.