Clienții Vodafone România au descoperit o nouă practică neobișnuită în serviciul de relații cu clienții: compania solicită o taxă de 2,09 euro per apel pentru ca utilizatorii să fie preluați cu prioritate de un operator uman la call center .
Potrivit Observatorul Prahovean, în momentul în care un client apelează centrul de suport, primul mesaj automat este cel al asistentului virtual:
„Sunt Andreea, ghidul tău Vodafone. Ai nevoie de asistență prioritară de la un consultant expert, cu soluție pe loc? Pentru 2,09 euro, per apel, apasă 1.”
Dacă utilizatorul refuză opțiunea, este direcționat către meniul interactiv standard, unde trebuie să apese mai multe taste (pentru limba română și pentru tipul de serviciu), fiind ulterior ținut în așteptare minute întregi până la un operator disponibil.
Taxa de 2,09 euro este per apel, indiferent de durata convorbirii, și se aplică doar celor care aleg opțiunea „prioritară”. Cei care continuă gratuit în meniul interactiv pot fi redirecționați ulterior către un operator, dar fără nicio garanție de timp. Vodafone nu a emis încă un comunicat oficial privind acest serviciu, însă măsura este considerată de mulți clienți o formă de „taxă pe răbdare”, menită să descurajeze apelurile directe la operatori.