Deținerea titlului de „cea mai utilizată aplicație de mesagerie la nivel global” vine cu provocările aferente. În cazul WhatsApp, una dintre cele mai persistente provocări este spamul. Așa că au dorit să sublinieze iar că fac totul pentru a combate acest fenomen.
WhatsApp impune noi reguli de combatere a spam-ului
Platforma WhatsApp are deja implementate măsuri automate de detectare a spamului, dar, din păcate, unele mesaje încă scapă. Tocmai de aceea, gigantul de mesagerie adoptă acum o abordare mai logică în combaterea spamului. Compania promite că va începe în curând să limiteze numărul de mesaje pe care utilizatorii individuali și companiile le pot trimite altor utilizatori necunoscuți, mai ales în cazul în care nu primesc un răspuns.
Această decizie a fost comunicată celor de la TechCrunch, WhatsApp indicând că mesajele trimise altor persoane vor fi luate în considerare pentru o nouă „limită lunară”. Respectivele mesaje probabil nu vor fi luate în considerare pentru limita atunci când persoana căreia îi trimiteți mesajul v-a salvat ca contact. Dacă persoana căreia îi trimiteți mesajul nu v-a salvat ca contact, dar vă răspunde, mesajele trimise anterior nu vor fi luate în considerare pentru limita lunară.
Din păcate însă, aceste limite nu sunt încă active. Potrivit WhatsApp, testul va fi lansat în mai multe țări în următoarele săptămâni. Gigantul de mesagerie nu a specificat o anumită limită, deși a indicat că va testa inițial limite diferite. Gigantul de mesagerie a adăugat că utilizatorii obișnuiți probabil nu vor atinge limita. Controalele vor fi eficiente împotriva celor care „trimit sute de mesaje spam oamenilor”.
Dacă și când o persoană sau o companie este pe cale să atingă „limita de spam”, aplicația va afișa un avertisment. Inițiativa vine la scurt timp după alte măsuri de combatere a spamului, inclusiv opțiunea de dezabonare de la spam-ul de marketing și opțiunea de blocare a spamului direct din ecranul de blocare al dispozitivului.