Meta a anunțat joi că Vibes, fluxul său video cu videoclipuri generate de inteligență artificială, se lansează în Europa în aplicația Meta AI. Gândiți-vă la TikTok sau Instagram Reels, dar fiecare videoclip pe care îl întâlniți este generat de inteligență artificială.
Vibes: clipuri AI pe bandă
Lansarea în Europa are loc la șase săptămâni după ce Meta a introdus feed-ul în SUA. Exact pe aceeași temă, OpenAI a lansat Sora, o platformă de socializare pentru crearea și partajarea de videoclipuri generate de inteligența artificială.
Cu Vibes, poți crea și partaja videoclipuri scurte generate de inteligență artificială și poți accesa un flux dedicat care afișează videoclipuri generate de inteligență artificială de la alții. Meta spune că fluxul tău va deveni mai personalizat în funcție de interesele tale în timp.
Când creezi conținut, poți genera un videoclip folosind solicitări sau poți remixa videoclipul altcuiva. Poți adăuga elemente vizuale noi, poți suprapune muzică sau poți ajusta stilurile pentru a se potrivi gusturilor tale individuale.
Când CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, a dezvăluit feed-ul în septembrie, comentariile utilizatorilor ca răspuns la postarea sa de anunț au fost cam ceea ce te-ai aștepta: nimeni nu își dorește cu adevărat o versiune a TikTok generată de inteligență artificială.
Unul dintre cele mai populare comentarii la postare suna astfel: „gașcă, nimeni nu vrea asta”, în timp ce un alt comentariu popular spunea: „Fratele postează prostii de inteligență artificială pe propria aplicație”. Un alt comentariu suna astfel: „Cred că vorbesc în numele tuturor când spun: Ce…?”
În timp ce Meta adoptă conținut generat de inteligența artificială, companii precum YouTube încearcă să ia măsuri drastice în această problemă, deoarece creșterea tehnologiei inteligenței artificiale a făcut ca platformele de socializare să fie inundate de conținut generat de inteligența artificială. Generat de inteligență artificială înseamnă deocamdată de calitate scăzută.
Lansarea Vibes de către Meta este considerată controversată, având în vedere că firma a declarat la începutul acestui an că abordează conținutul „neoriginal” și a sfătuit creatorii să se concentreze pe „povestirea autentică”, mai degrabă decât pe videoclipuri scurte care oferă o valoare redusă.