Deși se spune că Concord a fost cel mai slab joc al anului, fanii tot nu se puteau abține să-l joace și după închidere. Sony a început să elimine videoclipurile de pe YouTube care prezentau Concord rulând pe servere personalizate create de fani.
Sony închide și serverele Concord făcute de fani
Scurta perioadă de dezvoltare a jocului Concord a fost dificilă încă de la început. Jocul de tip shooter a fost lansat în august 2024 ca una dintre marile inițiative Sony pentru servicii live, dar nu a găsit niciodată o bază solidă de jucători. În câteva săptămâni, serverele au fost închise, au fost implementate rambursări, iar jocul a rămas imposibil de jucat odată ce totul a fost închis. Firewalk Studios, echipa din spatele proiectului, s-a închis la scurt timp după aceea.
Însă povestea a luat o întorsătură surprinzătoare când un mic grup de dezvoltatori a readus Concord online cu servere personalizate. Au petrecut luni întregi reconstruind backend-ul, sisteme reverse engineering și punând jocurile din nou în funcțiune.

Fanii au văzut în sfârșit jocul pornind, încărcând personaje, potrivind jucători și chiar rulând un meci complet Clash Point. A fost prima dată când cineva a jucat Concord de când Sony a închis totul. Acum se pare că Sony nu este încântat de această renaștere.
La scurt timp după ce proiectul a atras atenția, cele două videoclipuri principale de pe YouTube ale dezvoltatorilor originali din spatele proiectului, care arătau Concord rulând pe aceste servere personalizate, au fost supuse unor avertismente DMCA. Avertismentele au fost emise de MarkScan, aceeași companie responsabilă pentru multe dintre acțiunile recente ale Sony privind aplicarea drepturilor de autor.
Pentru oricine nu este familiarizat, MarkScan este o firmă de „protecție a activelor digitale” care trimite notificări DMCA și monitorizează conținutul online pentru clienți mari. Compania are o lungă istorie de a acționa în numele Sony. Cazurile anterioare includ avertismente DMCA legate de Sony Music, eliminări de materiale care implică imagini de televiziune vechi revendicate pentru Sony și multiple avertismente legate de proiecte Sony Interactive Entertainment, cum ar fi versiunea Bloodborne făcută de fani și filmările de jocuri după modding.
Este important de menționat că echipa nu a primit o notificare DMCA directă de la Sony sau MarkScan pentru proiectul propriu-zis de server personalizat. Până acum, toate acțiunile au vizat încărcările de pe YouTube, nu codul sau munca de dezvoltare.