eSemnătură de la Regista te scapă de semnăturile în persoană cu o aplicație ușor de folosit

România mai face un pas spre digitalizarea completă grație celor de la Regista care au introdus modulul eSemnătură. De acum, toate instituțiile publice pot semna documentele în mod electronic direct în platformă. Noul modul simplifică fluxul birocratic, de la înregistrare până la semnare electronică și arhivare, fără imprimare, fără semnături pe hârtie și fără scanări. În plus, a fost dezvoltat în conformitate cu legea 214/2024 și normele europene eIDAS astfel elimină riscurile asociate semnăturilor pe hârtie și timpul pierdut cu procedeele manuale.

eSemnătură de la Regista este compatibil cu toate tipurile de semnăturile electronice necesare în activitatea administrativă: semnătură electronică simplă, semnătură electronică calificată cu token USB și semnătură electronică calificată în cloud. eSemnătură funcționează cu token-urile care sunt deja folosite în instituții și este integrată inclusiv cu semnăturile calificate oferite gratuit de către Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), dar și cu toți furnizorii privați de pe piața locală și europeană: CertSign, DigiSign sau TransSped.

Pe lângă ușurința în utilizare, modulul eSemnătură vine în completarea cerințelor de digitalizare ale instituțiilor publice, care nu mai sunt nevoite să scaneze documente sau să le trimită în continuare în format fizic. Totodată, această abordare digitală este conformă cu Hotărârea de Guvern 709/2025, care obligă la reducerea consumului de hârtie și energie în instituțiile publice.

eSemnătura este un pas esențial în misiunea noastră de a sprijini administrația publică în tranziția către procese complet digitale. Am creat o soluție sigură, conformă legal și ușor de folosit, care integrează toate tipurile de semnătură necesare în activitatea instituțiilor. Prin modulul de eSemnătură, documentele circulă mai rapid, semnarea devine mai simplă, iar întregul flux administrativ câștigă transparență și eficiență.

Edward Crețescu, CEO Regista

Modulul eSemnătură permite colaborarea mai simplă între compartimentele unei instituții publice prin semnarea secvențială a documentelor, notificarea semnatarilor pentru fiecare document primit electronic, cât și un flux consstant de actualizări direct din platformă, în funcție de activitățile semnatarilor. În plus, fiecare semnare poate veni cu note informative transmire direct la semnatar pentru o verificare suplimentară. Modulul de semnătură respectă cele mai înalte norme de securitate a datelor si este dezvoltat în conformitate cu noua lege a semnăturilor electronice, Legea 214/2024.