Microsoft a prezentat viziunea sa privind sistemul de operare Windows 11 pentru 2026, evidențiind ce a pregătit pentru viitor. Potrivit companiei, 2026 se anunță a fi un an al optimizărilor, deoarece se orientează acum către livrarea de performanță, alături de noi funcții.
Windows 11 optimizat pentru jocuri
Viziunea Microsoft pentru 2026 prevede un Windows 11 optimizat pentru performanță, dar mai ales pentru jocuri.
„Ne-am angajat să facem din Windows cel mai bun loc pentru jocuri și vom continua să rafinăm comportamentele sistemului care contează cel mai mult pentru jocuri: gestionarea volumului de lucru în fundal, îmbunătățiri ale consumului de energie și ale programării, optimizări ale stivei grafice și drivere actualizate”, a declarat Microsoft în cea mai recentă postare pe blog.
Poate cel mai important pilon al acestui lucru este gestionarea volumului de lucru în fundal, care adaugă sarcini suplimentare unui sistem. Recent, Xbox Full Screen Experience (FSE) pe o versiune obișnuită de Windows 11 reduce sarcinile suplimentare în fundal, utilizarea RAM scăzând semnificativ cu 9,3%. În mod similar, se poate observa și o creștere a FPS de până la 8,6%, datorită unei gestionări mai optimizate a volumului de lucru în fundal. Funcții precum consumul de energie și programarea vor contribui, de asemenea, cu câteva puncte procentuale de îmbunătățire, ceea ce ar putea face ca costurile suplimentare ale sistemului de operare să fie un factor neglijabil.
Unele elemente precum Advanced Shader Delivery (ASD) se extind și la dispozitivele portabile: „ASD preîncarcă shaderele de joc în timpul descărcării, permițând anumitor jocuri să se lanseze mai rapid, să ruleze mai lin și să utilizeze mai puțină baterie la prima utilizare. Continuăm să adăugăm suport ASD pentru mai multe jocuri pe ROG Xbox Ally și ROG Xbox Ally X și am început lucrările de integrare timpurii pentru a oferi suport hardware și vitrine suplimentare”, spun oficialii Microsoft.
În plus, Microsoft a confirmat că Auto Super Resolution, tehnologia sa încorporată de upscaling AI care îmbunătățește jocurile DirectX, făcându-le mai clare și mai fluide la rezoluții mai mici, fără a necesita intervenția dezvoltatorului, va fi disponibilă pentru toată lumea. O previzualizare publică este planificată pentru ROG Xbox Ally X cu AMD Ryzen AI NPU la începutul anului 2026. Această funcție a fost introdusă pentru prima dată pe PC-urile Snapdragon X Copilot+.