Huawei România anunță o creștere semnificativă. Interviu cu Sorina Macarescu, Country Manager, Huawei Devices România.

Smartphone-ul Huawei P8lite poate fi numit “surpriza anului 2015”.

⇣ Sari la articol

Noile smartphone-uri și tablete semnate Huawei au cucerit în acest an utilizatorii români prin design atractiv și hardware performant. Nici piața de dispozitive purtabile nu a fost uitată, fiind lansat comercial smartwatch-ul Huawei Watch, un ceas inteligent premium. Ce cotă de piață deține și ce planuri de viitor are compania, am aflat de la Sorina Macarescu, Country Manager, Huawei Devices România.

connect: Cum au evoluat vânzările de smartphone-uri pe piața locală în acest an?

Sorina Macarescu: În 2015, smartphone-urile au fost unele dintre cele mai căutate produse din categoria IT&C de către români, la fel ca și în anii trecuți, iar noi ne mândrim că aceștia au început să aleagă în număr din ce în ce mai mare smartphone-urile Huawei.

connect: Ce rezultate financiare a realizat Huawei România în 2015 și care este cota de piață a companiei pe segmentul smartphone?

Sorina Macarescu: Cifra de afaceri, realizată doar de către segmentul de telefoane, este de 50 milioane de dolari, iar creșterea este sem­nificativă, în comparație cu anul trecut, când aceasta era de 30 milioane de dolari. În primul semestru al lui 2015, s-au vândut peste 140.000 smartphone-uri, iar în luna iunie am ajuns la o cotă de piață de 6%. În semestrul al doilea, es­timăm că vom ajunge la o cotă de piață de 8%.

Mai mult, suntem încântați că Huawei P8lite a ajuns, în scurt timp de la lansare, unul din cele mai populare telefoane din România, astfel că îl putem numi, fără doar și poate, “surpriza anului 2015”.

Sorina Macarescu, Country Manager, Huawei Devices România

connect: Cum se prezintă piața românească de telefoane inteligente? Este o piață atipică, în care trebuie să concurați cu brandurile locale sau vă concentrați pe lupta cu jucătorii mari, care activează la nivel global? Mai este loc de creștere?

Sorina Macarescu: Având în vedere că am ajuns pe locul 2, principalii noștri concurenți sunt cu siguranță brandurile recunoscute la nivel global.

Piața românească se aliniază în general trendurilor internaționale, dacă analizăm, de exemplu, tendința de a alege o diagonală mai mare, respectiv de a alege phablet-uri. Totuși, consumatorul român se deosebește de cel din alte țări datorită faptului că ține cont mult mai mult de statutul pe care i-l oferă un produs, tocmai de aceea alege branduri recunoscute.

Pentru noi, a fost o provocare să transformăm Huawei într-un brand iubit de către români și lucrăm în continuare pentru a menține o legătură strânsă cu consumatorii noștri.

connect: Care sunt cele mai dorite smartphone-uri Huawei de către români?

Sorina Macarescu: Fără doar și poate, cel mai căutat model de anul acesta a fost Huawei P8lite, un smartphone cu un raport excelent calitate-preț, urmat de modelul Huawei P8, vârful nostru de gamă și de smartphone-urile din seria Y.

connect: Ați introdus recent pe piață ceasul inteligent Huawei Watch. Cum estimați că vaevolua piața dispozitivelor purtabile și la ce vânzări vă așteptați?

Sorina Macarescu: Credem că piața de wearables va evolua mult și că anul 2016 va fi anul succesului comercial pentru această categorie. Momentan, pot să vă spun doar că Huawei Watch este unul dintre cele mai căutate smartwatch-uri de pe piață, însă vânzările vor depinde mult și de ritmul de creștere a pieței, astfel că vom putea face primele estimări abia la finalul primului trimestru al lui 2016.

connect: Care sunt planurile Huawei România pentru anul următor?

Sorina Macarescu: Ne propunem să ne menținem în preferințele românilor atât prin produse de calitate, cât și prin activități de marketing interactive și inovatoare, cu care utilizatorii români să rezoneze.

connect: O întrebare obișnuită pentru intervievați connect. Ce device-uri folosiți zilnic?

Sorina Macarescu: Pentru a duce la îndeplini­re activitățile curente, folosesc smartphone-ul Huawei P8, coroborat cu tableta Huawei Medi­apad și ceasul inteligent Huawei Watch.

Interviul a fost publicat în format extins în revista connect numărul 130, winter edition. Materialul nu poate fi reprodus, parțial sau în întregime, fără aprobarea prealabilă a redacției, în scris.

Articole asemanatoare