Echipa Syscom Digital, a imbinat cele mai importante, utilizate si personale doua componente ce stau la baza comunicarii electronice dintre indivizi, email-ul si SMS-ul, si a dezvoltat serviciul automatizat SYS – Email2SMS.
Aplicatia permite trimiterea de emailuri care se convertesc sub forma de SMS pe telefonul destinatarului.
Astfel, Syscom Digital pune la dispozitia clientilor un cont special de administare si raportare. Acestia pot trimite email-uri catre destinatarii sai de pe orice adresa care a fost anterior definita in cont, folosind orice client de e-mail (Thunderbird, Outlook, Gmail etc.), prin simpla punere in campul-destinatie a numarului de telefon al destinatarului sub o forma simpla (exemplu: numartelefon@domeniu.ro), impreuna cu un text in corpul email-ului, iar acesta va ajunge sub forma de SMS pe telefonul destinatarului.
Solutia dezvoltata de Syscom Digital a depasit barierele celor 160 de caractere impuse de dimensiunea standard a unui SMS, astfel ca, folosind functia de concatenare, lungimea textului emailului transpus in SMS-uri poate fi mult mai mare.
Serviciul de Email2SMS creat de Syscom Digital isi gaseste aplicabilitatea atat in campaniile de Mobile Marketing (ca si componenta interactiva in cadrul unor campanii promotionale ce imbina mobile cu online), dar si componenta de comunicare Business2Business sau Business2Consumer pentru companiile care comunica cu o frecventa ridicata cu partenerii lor sau consumatorii lor. Un alt exemplu ar fi in facilitarea comunicarii dintre departamentele din cadrul unei companii si angajatii acesteia pentru a trimite anunturi urgente de interes intern.
Un avantaj major al acestui tip de comunicare il reprezinta viteza de comunicare, intelegand prin asta scurtarea timpului de la momentul tastarii mesajului pana la momentul receptionarii acestuia prin SMS de catre destinatar, spune Maia Novolan, directorul companiei. Procentul celor care au email activ pe telefonul mobil este unul inca mic din totalul posesorilor de telefoane mobile, iar cei care detin aceasta optiune recunosc, intr-un procent covarsitor, ca nu-si consulta frecvent emailul cand sunt in afara biroului. Astfel ca receptarea unui mesaj (in acest caz din email) prin SMS devine optiunea care garanteaza receptarea mesajului de catre destinatar la exact momentul dorit, adauga Novolan.
Sunt sigura ca ati auzit frecvent spunandu-se: Nu am vazut emailul. Ati auzit insa vreodata spunandu-se: N-am vazut SMS-ul? Probabil ca nu sau, in orice caz, foarte foarte rar, avand in vedere ca stim cu totii cat de omniprezent a devenit telefonul mobil in vietile noastre si o astfel de remarca ar avea iz de ne-credibilitate, mai spune Maia Novolan.
Solutia trimiterii de email prezinta deasemenea avantajul arhivarii expedierilor intr-un format recunoscut din punct de vedere juridic, atribut extrem de important pentru acele tipuri de companii ale caror comunicari necesita obligatoriu dovada trimiterii, cum ar fi banci, firme de asigurari sau leasing, companii nationale de utilitati etc.