Studiu SAS şi ONU: Site-urile de social media indică rata de şomaj dintr-o ţară

⇣ Sari la articol

Un studiu deosebit de interesant realizat de SAS şi ONU relevă date legate de activitatea locuitorilor unei ţări pe site-urile de social media în relaţie cu starea economică a ţării respective. Blogurile, forumurile şi reţelele de socializare indică inclusiv rata de şomaj dintr-o ţară.

SAS Social Media Analytics şi SAS Text Miner au examinat date strânse de pe bloguri, forumuri şi alte portaluri pe o perioadă de 2 ani din Statele Unite ale Americii şi Irlanda pentru a compara felul în care oamenii se descurcă în două situaţii economice diferite. SAS a comparat rata de şomaj cu subiectele discutate pe site-urile de social media pentru a vedea dacă au vreo legătură cu starea economică a ţării.

Analiza a relevat faptul că discuţiile despre folosirea transportului în comun, numărul de alimente achiziţionate sau anularea concediilor plănuite indică într-adevăr rata şomajului şi starea economică a unei ţări.

Prin acest mod de analiză a feedback-ului populaţiei la măsuri de austeritate, se vor putea anticipa posibile evenimente nefaste şi va prezenta mai bine, în timp real, starea de spirit a persoanelor din ţara respectivă.

I-sah Hsieh, Global Manager, International Development, SAS, a declarat: „Social media şi conţinutul postat pe internet e asemenea scrisorilor sau telefoanelor date de oameni organizaţiilor. Doar că acum e digital, public şi într-un volum masiv.”