Madagascar 3 prinde viață cu ajutorul tehnologiei HP

⇣ Sari la articol

Madagascar 3, cel mai nou film din îndrăgita serie animată a celor de la DreamWorks, a folosit la maxim cele mai noi tehnologii HP.

Studiourile DreamWorks au folosit tehnologia HP, inclusiv soluţii HP de infrastructură convergentă, stațiile grafice HP Z, soluții de reţelistică şi servere HP, precum şi soluții de randare digitală pentru a realiza un film animat cu o bogăţie nemaiîntâlnită a detaliilor.

“Odată cu fiecare film pe care îl realizăm încercăm să ne depăşim limitele creativității şi să dămviață unor povești pe care să le aducem în fața publicului,” a declarat Ed Leonard, Chief Technology Officer DreamWorks Animation. „Tehnologia HP le permite artiștilor noștri să-și depășească limitele și să-și concentreze eforturile în crearea celei mai impresionante experienţe de animație 3D.”

DreamWorks Animation a folosit tehnologia HP pe parcursul întregului proces de producție, de la sarcinile simple, de zi cu zi, până la dezvoltarea celor mai detaliate scene de animație și la procesarea unei cantităţi imense de date de randare. De-alungul anilor, tehnologia HP a jucat un rol important în crearea filmelor inovatoare de animaţie DreamWorks, filme precum seria„Shrek”, „Cum să îți dresezi dragonul”, „Kung Fu Panda”, „Kung Fu Panda 2” și „Puss in Boots”.

Artiștii au folosit peste 200 de stații grafice ultraperformante HP Z800 pentru a crea o varietate de medii organice foarte complexe. Nivelul extraordinar de detalii a fost posibil datorită puterii stațiilor grafice HP cu procesoare multicore. Artiștii au folosit astfel aceste stații grafice pentru a proiecta toate elementele din film – de la personajele Zooster la efectele digitale complexe și prim-planurile detaliate ale mulțimii.

Tehnologia HP DreamColor a fost integrată în procesul de producție a filmului pentru a reda cu precizie culorile intense, atât în materiale tipărite, cât şi pe monitoare sau peecranele cinematografelor în timp ce tehnologia HP ProLiant BL460c blade, susţinută prinpatru ferme de servere din Statele Unite ale Americii și India, a asigurat putere maximă de procesare pentru toate etapele cruciale ale producției. Serverele blade au stocat un număr impresionant de 200 de terabiți de date și au asigurat mai mult de 65 de milioane de ore de randare.

Soluţiile HP Enterprise Services Flexible Hosted Renderingle-auasigurat studiourilor DreamWorksun plus de putere de procesare, cu posibilitatea de a obținela cerere capacitate suplimentară pentru a susţine mai multe filme de animaţie digitală. Pe parcursul întregului proces de producție, 12% din „Madagascar 3” a fost randat în cloud.

DreamWorks Animation au folosit, de asemenea, serviciile HP de Print Management pentru a ușura procesul de administrarea imprimării și pentru a crește productivitatea pe parcursul producției „Madagascar 3”. Acest proces a facilitat accesul la informații, permiţând astfel şi obţinerea devenituri într-un timp mai scurt. Cu soluțiile HP de Print Management, DreamWorks Animation a putut să-și transforme fluxurile de lucru pe bază de hârtie, reducând astfel cantitatea de resurse irosite şi costurile şi îmbunătăţind, simultan, productivitatea angajaților.

 Curiozităţi despre „Madagascar 3”

• Pentru a crea filmul de animație au fost folosite peste 120.000 de cadre individuale generate digital.

• Secvența impresionantă cu circulînfățișează cea mai mare și mai detaliată mulțime animată din istoria DreamWorks și conține peste 5.000 de personaje distincte. Secvența include și câteva efecte digitale speciale, precum scântei, lumini, foc, ploaie și ceață, și a necesitat 1,6 milioane de ore de randare pentru a fi creată.

• Secvența Flashback încorporează efecte pirotehnice impresionante și un prim-plan detaliat al mulțimii, fiind nevoie de 2,8 milioane de ore derandare pentru crearea ei.

• În secvența în care personajele principale aleargă după tren, aproape 1.200 de euro au fost aruncați în aer.

• Profilul orașului Manhattan nu conținea inițial noua clădire World Trade Center – un angajat al studiourilor DreamWorks, originar din New York, a fost surprins când a văzut clădirea aproape terminată și le-a cerut colegilor să o integreze în animație pentru ca publicul să se bucure de arhitectura sa impresionantă.

• Genele Giei conțin 96 de liniidistincte care pot fi animate.

• Alex are peste 2.000 de comenzi individuale pentru a le permite animatorilor săredea personajul în orice poziţie pe ecran.

• Fiecare personaj din scenele cu mulțimi a avut la dispoziţie trei corpuri, șase capete şi mai multe elemente de vestimentație, ajungându-se astfel la un total de 19 milioane de combinații diferite de personaje unice. Ca termen de comparație, populația orașului New York a atins abia anul acesta 19 milioane de locuitori.

• În secvența din Monaco există 2.393 de clădiri care includ 42 de modele diferite cu câte trei variații fiecare. Majoritatea clădirilor conțin și alte elemente (scaune, arbuști sau jardiniere).