Interesul pentru achiziționarea de produse cu ocazia Black Friday, care va avea loc pe 21 noiembrie, este unul ridicat în rândul consumatorilor din mediul urban, arată un studiu realizat de compania iSense.Solutions. Aproximativ 28% dintre locuitorii din mediul urban au afirmat că vor face cumpărături de Black Friday, în timp ce jumătate (54%) nu știe sigur dacă va face cumpărături, urmând a lua o decizie în acest sens în funcție de promoțiile existente.
Principalele categorii de produse la care consumatorii își doresc promoții de Black Friday pentru a le achiziționa sunt electrocasnicele (28%), telefoanele mobile (18%), televizoarele (18%), produsele de îmbrăcăminte/încălțăminte (12%) și
„Conform informațiilor iSense.Solutions, consumatorii preferă să cumpere produse electronice, electrocasnice și IT în special din magazinele fizice specializate (63%), urmate de magazinele online specializate (36%) și de hipermarketuri/supermarketuri/magazine de tip “Do It Yourself” (31%). De aceea, o abordare de promovare prin mai multe canale ar putea avea un maxim impact de Black Friday”, completează Traian Năstase, Managing Partner iSense.Solutions.
Promoțiile la laptopuri și telefoane sunt dorite în special de consumatorii tineri, din intervalul de vârstă 15-24 de ani (22% sunt interesați de laptopuri și 30% de telefoane). Interesul pentru promoțiile la telefoane este ridicat și în rândul consumatorilor cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani (27%). De asemenea, 29% dintre respondenții din această categorie de vârstă își doresc promoții la televizoare, în timp ce electrocasnicele sunt vizate în special de persoanele cu vârsta cuprinsă între 45 și 54 de ani (41%).
Informațiile sunt extrase din Studiul Omnibus, care a fost realizat online de către compania iSense.Solutions în rândul unui eșantion de 1.000 de respondenți, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 15 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de incredere de 95%.