Studiu Intel: tinerele din România, pasionate de o carieră tehnică

Scris de | 17 martie, 2015
Studiu Intel: tinerele din România, pasionate de o carieră tehnică

Conform unui studiu Intel, realizat în perioada 7-11 martie, pe un eşantion de 381 de respondente cu vârsta între 18-23 ani, 74,13% dintre tinerele din România doresc să urmeze o carieră în domeniul cercetare şi dezvoltare. Astfel, mai bine de 7 din 10 respondente, şi-au exprimat dorinţa de a urma o carieră în acest domeniu.

Intel_femeie inginer 2

În pofida faptului că multe tinere nu au acces la informaţii despre posibilele oportunităţi ale job-urilor din cercetare şi dezvoltare, 40,43% dintre acestea şi-ar dori să urmeze o carieră în domeniul cercetării aplicative, iar 35,32% dintre ele înclină  către cercetare fundamentală. Totodată, 56,6% dintre tinere ar prefera să rămână angajate în România. Mediul IT a fost identificat de 5 din 10 respondente ca fiind domeniul în care România excelează la cercetare. Pe locuri secunde, la aproape jumătate, se situează medicina şi farmacia, iar apoi marketingul.

În opinia celor mai multe tinere (68,14%), industria IT&C este domeniul cu cel mai mare grad de inovaţie din România. De asemenea, peste 62% consideră că acest domeniu are cel mai rapid ritm de creştere atât în România, cât şi în lume. Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara sunt oraşele considerate de tinerele din România ca având cele mai mari şanse de dezvoltare tehnologică în următorii 10 ani. Aproape trei sferturi din eşantionul studiat este de părere că în România nu există destule medii de informare asupra carierelor tehnice, deşi marea majoritate a respondentelor se simt atrase sau foarte atrase de domeniul tehnic (77,7%).

Studiul a identificat mediile din care se informează tinerele din România cu privire la oportunităţile de angajare. Astfel, pe primul loc, cu un procent de 82,55%, se situează site-urile specializate de job-uri. Revistele, blog-urile de specialitate sau site-urile companiilor vin în plan secundar.

Intel _femeie inginer 1

Studiu realizat de Intel România marchează și faptul că pentru al treilea an consecutiv, în luna martie, compania își celebrează angajatele, în cadrul campaniei „Women With A View/Femei cu viziune”. Cu aproximativ 140 de femei angajate în birourile din București, Cluj și Galați, care reprezintă 33% din totalul angajaților locali, Intel România are un mixt bun femei-bărbați angajați, peste media europeană din domeniul IT, situată sub 30%. Situaţia este similară şi la nivel mondial, unde nu sunt mai mult de 27-28% femei în IT. Printre activitățile desfășurate cu succes de către femeile din Intel România se numără cercetare și dezvoltare în domeniul Software Open Source, analiză și optimizare, dezvoltare de software educațional și pentru dispozitive de tip embedded, vânzări și marketing, finanțe și servicii administrative.

Biroul Intel Romania_Bucuresti

„Ca femeie, sunt mândră să lucrez alături de atâtea colege pasionate de tehnologie”, spune Manuela Ciugudean-Toma, Intel Marketing & PR Manager, Central and Eastern Europe. „Prea des auzim că IT-ul aparține mai ales bărbaților, și nu femeilor, care se luptă să identifice acel „element uman” imposibil de găsit într-o profesie tehnică. Este o idee preconcepută pe care trebuie să o combatem: disciplinele tehnice oferă multă libertate de creaţie, iar aspectul uman este esenţial. Când lucrezi în acest domeniu ai nevoie de numeroase aptitudini, cum ar fi comunicare, colaborare şi atenţie distributivă – şi toate acestea sunt de obicei asociate natural cu femeile. Sunt doar câteva dintre motivele pentru care prezența femeilor în echipele Intel este esențială”, adaugă Manuela Ciugudean-Toma.

Konika Minolta - Mobotix 7

Etichete: , , , , , , ,