Noua decizie ANCOM nr. 158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali stabilește categoriile de informații pe care furnizorii trebuie să le aducă la cunoștința utilizatorilor și extinde obligațiile de informare și la furnizorii de servicii de internet și retransmisie TV, pe lângă furnizorii de telefonie, care aveau asemenea obligații încă din anul 2009. Decizia ANCOM urmărește să permită utilizatorilor să facă alegeri bine informate, în cunoștință de cauză și să aleagă ofertele cele mai potrivite pentru nevoile de comunicare ale fiecăruia. Profilul unui utilizator mediu de telefonie mobilă din România, conform datelor statistice ANCOM utilizate de veritel.ro, arată că acesta folosește lunar 155 MB pentru traficul de internet mobil, trimite 72 de SMS-uri naționale (dintre care 64 în rețeaua proprie și 8 în afara rețelei) și sună în medie 202 minute în rețea (din care 201 către mobil și 1 către fix) și 47 de minute în afara rețelei (din care 40 către mobil și 7 către fix). Utilizatorul mediu de telefonie fixă sună lunar 45 de minute în rețea și 32 de minute în afara rețelei.
Totodată, informațiile existente în prezent pe site-urile operatorilor telecom privind acoperirea vor fi clarificate sau suplimentate, astfel încât să fie indicată acoperirea geografică de tip outdoor a serviciilor de comunicații electronice pe care aceștia le furnizează, cu precizarea localităților unde există acoperire și a tehnologiilor prin care se furnizează serviciile (de exemplu, în cazul telefoniei mobile, 2G, 3G etc).
În plus, furnizorii de servicii de comunicații electronice trebuie să afișeze pe pagina principală a site-ului propriu un link direct, ușor vizibil și cu o denumire sugestivă, către contractul cadru și condițiile de furnizare a serviciilor prin intermediul cartelelor preplătite, dar și să păstreze online o arhivă cu contractele cadru și cu planurile tarifare care nu mai sunt în vigoare, dar care sunt încă utilizate de abonați.