Vitacom Electronics, pune accentul pe clienții B2B – interviu cu Vasile Vita, fondator Vitacom Electronics

Înființată în anul 1991, compania Vitacom a devenit cunoscută pe piața din țara noastră prin vânzarea de produse electrice și electronice, devenind una dintre cele mai mari companii din acest domeniu. În prezent 90% din vânzări sunt generate de parteneriatele dezvoltate cu clienți organizaționali. Despre extinderea portofoliului de produse și privind planurile de viitor, am discutat cu Vasile Vita, fondator Vitacom Electronics.

Scris de | 4 iulie, 2019
Vitacom Electronics, pune accentul pe clienții B2B – interviu cu Vasile Vita, fondator Vitacom Electronics

connect: Vitacom Electronics se adresează mai mult clienților B2B. Care este diferența față de un retailer care este centrat exclusiv pe consumatorul final? Care sunt provocările?

Vasile Vita: Diferențele sunt majore, de la modul în care se comunică cu acești clienți, la produsele pe care le caută, preț și modalitate de plată. Este esențial să se țină cont de categoria de clienți, astfel nu poți avea succes pe piață. Clientul organizațional poate fi fidelizat diferit față de cel final, iar adevărata provocare constă în menținerea relațiilor pe termen lung cu acești clienți. Consumatorii B2B comandă mult mai frecvent și în cantități mult mai mari, prin urmare riscurile pe care această activitate le implică, devin mai mari odată cu dimensiunea clienților noștri. Pentru că ținem la aceste relații și la renumele companiei noastre, investim resurse din toate departamentele pentru a-i transforma pe clienții noștri în colaboratori de durată.

connect: Din ce sectoare aveți cei mai mulți clienți B2B? Reselleri, constructori, amenajări interioare?

Vasile Vita: Vorbind de un număr mare de clienți din portofoliul Vitacom Electronics, aceștia vin din extrem de multe domenii de activitate, sunt clienți pe care îi avem alături de foarte mulți ani. Cea mai mare parte însă a acestora este compusă din revânzători, clienți care au la rândul lor magazine din diferite domenii și care ne-au ales ca furnizor.connect: Care sunt planurile de investiții pentru acest an? Care sunt principalele puncte de pe agendă în acest an?

Vasile Vita: Printre planurile pe care le avem pentru 2019 se numără dezvoltarea unei noi platforme pentru clienții noștri B2B, investiții în ceea ce privește mutarea sediului central și a depozitului și de curând am achiziționat un aparat pentru măsurarea și cântărirea produselor, dar și calculează volumul acestora, date pe care le introducem direct în baza de date, fapt ce ușurează munca personalului nostru.

connect: Care este raportul vânzărilor B2B vs. B2C în cazul Vitacom Electronics?

Vasile Vita: Așa cum am menționat anterior, cea mai mare parte a clienților Vitacom sunt B2B, dar ne adresăm și consumatorilor finali, prin magazinele fizice pe care le avem în țară, dar și prin website. 90% din vânzări sunt însă generate de parteneriatele pe care le-am dezvoltat cu clienți organizaționali.

connect: Vitacom Electronics se concentrează mai mult pe vânzarea de echipamente, de produse electrice și mai puțin pe vânzarea gadgeturilor care sunt la modă în prezent. De ce nu ați mers către această zonă?

Vasile Vita: Vitacom Electronics s-a născut, dezvoltat și s-a făcut cunoscut prin vânzarea de electrice și electronice. Este  motivul principal pentru care lumea ne cunoaște și caută. Evident, ca orice firmă care se respectă, nu am fi putut fi prezenți pe piață după atâția ani dacă nu am fi ținut cont de schimbările ei, de dorințele consumatorilor, de așteptările pe care le au și de evoluția dinamică a tehnologiei. Gama noastră de produse nu se rezumă însă la acestea, iar în ultima perioadă tot mai multe brand-uri din portofoliul nostru au dezvoltat produse de tip smart living, care se află deja în stocul nostru și pe care clienții le comandă cu receptivitate.

connect: Care sunt cele mai vândute produse din portofoliul Vitacom Electronics? Ne puteți face un top 5 al tipurilor de produse?

Vasile Vita: Așa cum am menționat, portofoliul de produse Vitacom Electronics este unul extrem de numeros și în continuă creștere și diversificare. Totuși, nu putem să ne ascundem după deget și să nu admitem că ne-am făcut cunoscuți grație unor produse precum becurile, cablurile și produsele de conectică, bateriilor și acumulatorilor, produse ce continuă să fie în prim plan după toți acești ani.

connect: Care sunt estimările pentru vânzările din acest an? Mizați pe păstrarea tendinței de creștere de anul trecut?

Vasile Vita: Întotdeauna avem în plan creșterea și dezvoltarea, altfel nu am fi rezistat și nu s-ar justifica munca întregii echipe de zi cu zi. Ne dorim să ne consolidăm relațiile cu clienții existenți și de asemenea să creăm noi legături. Un alt obiectiv extrem de important pentru noi este creșterea vânzărilor online, acesta este adevăratul trend al zilelor noastre și considerăm că este imperios necesar ca retailerii, companiile în general, să nu-l ignore.

connect: O întrebare obișnuită printre intervievații Connect. Ce gadget-uri folosiți în activitatea zilnică?

Vasile Vita: Ca orice om, munca și relațiile de zi cu zi mă obligă să utilizez telefonul ca mijloc de comunicare, informare, păstrare a legăturilor profesionale și nu numai. A devenit practic o parte normală din viața noastră, alături  de tabletă sau de ceasurile inteligente, datorită necesității de portabilitate, de a fi în permanență în contact cu lumea, chiar și atunci când suntem în mișcare. Sunt nevoi firești pe care le înțelegem și la clienții noștri și pe care ne străduim să le satisfacem.

Etichete: , ,