Interviu cu Laura Savu, Global Community Manager Tiktok: “Sunt aproape 5 milioane de utilizatori activi în România pe TikTok”

În cel mai nou număr al revistei connect am stat de vorbă cu câțiva creatori de conținut din generația TikTok, dar am vrut să aflăm de la un oficial de la TikTok care este conținutul preferat de români. Am stat de vorbă cu Laura Savu, Community Manager la TikTok și am descoperit că sunt aproape 5 milioane de utilizatori români activi și că platforma susține tot mai mult creatorii orientați către conținut educațional.

⇣ Sari la articol

connect: Câți utilizatori români sunt astăzi pe TikTok și care este creșterea year over year a numărului de utilizatori români pe platformă?

Laura Savu: În luna octombrie au fost 4.781.147 utilizatori activi din România, iar în ceea ce privește creșterea numărului de utilizatori de la un an la celălalt avem un increase de 156%.

connect: Care este timpul mediu petrecut pe TikTok de un utilizator în România și care este media de vârstă?

Laura Savu: Un utilizator român petrece în medie 64 de minute pe aplicație, iar 76% dintre aceștia sunt mai mari de 18 ani.

connect: Știm că există o strategie globală la nivelul platformei care are ca scop atragerea unor utilizatori mai maturi, mai în vârstă, precum și diversificarea conținutului. Se aplică și în România? Cum încurajați creatorii de conținut în acest sens?

Laura Savu: Da, bineînțeles. Așa cum ați menționat, este o strategie globală care se reflectă în toate țările, iar toate parteneriatele pe care noi le avem se duc în această direcție. Referitor la creatorii de conținut, noi suntem în contact cu ei zilnic, le oferim diferite tips and tricks despre cum își pot alege verticala de content pe care să se axeze și cum își pot îmbunătăți conținutul în mod constant. Totodată, în fiecare săptămână adăugăm creatori noi de conținut în pool-ul nostru de colaboratori, axați pe diferite nișe de conținut.

connect: TikTok este cunoscut pentru conținutul viral și ușor de consumat. Care este conținutul preferat de români – dansuri, educație, sketch-uri funny?

Laura Savu: Din punctul meu de vedere, conținutul preferat de români pe TikTok este foarte asemănător cu cel din alte platforme. Românii prefer bineînțeles partea de comedy, dance, beauty, fashion, gaming, travel, sports, ocupații și, mai nou, conținutul educativ care este și principalul nostru focus în momentul actual.

connect: Există rețeta succesului pentru creatorii de conținut? Cum consideri că poți deveni viral pe TikTok?

Laura Savu: Cu siguranță nu există o rețetă a succesului, dar sunt câteva puncte foarte importante: foarte multă muncă, constanța și alegerea unei verticale de content foarte clară pe care să te axezi.

connect: Există foarte multe discuții în ceea ce privește algoritmul TikTok, atât pentru creatorii de conținut, cât și pentru utilizatorii care consumă conținutul. Care sunt indicatorii pe care platorma îi ia în considerare atunci când recomandă un clip? Cum faci să ajungi mai rapid pe For You?

Laura Savu: Sunt foarte mulți indicatori de luat în considerare. Contează, bineînțeles, consumption-ul video-ului. În spatele algoritmului este un machine learning care îți recomandă content în funcție de preferințele tale personale. De aceea ajută foarte mult să ai un cont de TikTok și să te înregistrezi. În același timp, toate video-urile ajung pe For You, dar feed-ul aceasta este unic pentru fiecare persoană în funcție de conținutul pe care îl urmărește.

connect: Sunt brandurile prezente pe TikTok? Îi sprijiniți și încurajați să facă pasul spre platformă?

Laura Savu: Da, brandurile sunt prezente de ceva timp pe TikTok, inclusiv în România și primim din ce în ce mai multe solicitări pentru campanii oficiale la nivel local. Și în cazul brandurilor, la fel ca în cel al creatorilor de conținut, comunicăm constant cu ele și cu agențiile și le oferim suportul nostru direct pe campanii și pe partea de onboarding.

connect: Ne poți recomanda câteva conturi pe care le urmărești și îți par interesante?

Laura Savu: Eu urmăresc foarte multe conturi de TikTok și prin natura jobului pot spune că toate mi se par fascinante. Neapărat de urmărit aș zice @willsmith, @jasonderulo, @redbull. Printre preferatele mele mai sunt și @kodyantle, @wsl si @who, mai ales în contextul actual. La nivel local mi-e foarte greu să fac recomandări pentru că știu povestea din spatele fiecărui cont și munca depusă.