Ford va folosi Android în „milioane” de mașini începând cu 2023

⇣ Sari la articol
Ford va folosi Android în „milioane” de mașini începând cu 2023foto via @theverge.com

Ford este cel mai recent producător de automobile care și-a predat sistemele de operare ale vehiculului către Google. Compania din Dearborn, Michigan, a declarat că va folosi Android-ul pentru a alimenta sistemele de infotainment în „milioane” de mașini începând cu 2023. Asta înseamnă că Asistentul Google activat prin voce, Google Maps și alte aplicații Android pentru automobile vor fi disponibile în mașinile Ford fără a necesita utilizarea unui smartphone Android.

Integrarea profundă a Android va permite șoferilor și pasagerilor să utilizeze Asistentul Google pentru a schimba lucruri precum setările climatice și va permite, de asemenea, actualizări over-the-air care pot adăuga noi funcții sau pot aborda unele probleme de întreținere, potrivit Ford. Pentru utilizatorii iPhone, sistemul Ford va fi în continuare compatibil cu Apple CarPlay. Ford va continua să ofere Alexa Amazon ca opțiune, de asemenea. Nu se știe care dintre vehiculele sale va primi sistemul de operare Android începând cu 2023, doar că „milioane” de vehicule sub mărcile Ford și Lincoln l-ar avea.

Vehiculele vor fi disponibile pe tot globul – cu excepția Chinei, unde Google este interzis. Un purtător de cuvânt a confirmat că Ford va schimba actualul său furnizor de backend, QNX-ul Blackberry, cu Android. Ford și Google vor crea un nou grup, format din angajați din ambele companii, numit Team Upshift, care va avea sarcina de a găsi alte domenii de inovație. „Vom valorifica talentul și activele ambelor companii pentru a depăși limitele transformării Ford, pentru a debloca experiențele personalizate ale consumatorilor și pentru a genera oportunități perturbatoare, bazate pe date”, a spus McClelland într-un post mediu.

Ford se alătură Volvo, General Motors și Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi pentru a încheia un acord cu Google pentru a-și utiliza software-ul pentru a alimenta serviciile sale de infotainment.

Dar poate fi și o pantă alunecoasă. Inițial, companiile de mașini păreau să dorească să țină companiile mari de tehnologie la distanță, pentru a le împiedica să acceseze fluxurile de date profitabile ale clienților care intră și ies din vehiculele lor. Dar Ford consideră că, lăsând Google sub capotă, poate vinde probabil mai multe mașini clienților care ar prefera o experiență în mașină mai asemănătoare smartphone-ului decât software-ul furnizat în prezent de producătorul auto.

Konika Minolta - Mobotix 7

Articole asemanatoare